Gå til innhold

passord fungere ikke? trådløst internett.


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg i dag en bærbar med n-standard og D-link DIR-655.

 

Har nettopp fått satt opp routeren, som jeg tror er riktig koblet opp. ip-telefoni fungere og internetten gjør det på den stasjonære.

 

Men nå jeg skal logge inn på nettet med den bærbare og skriver inn passordet så funker det ikke....

 

Noen måte jeg kan se hva passoredt er? eller byttet det? Skriver i hvert fall riktig...

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yes, fikk det til nå. Men hastigheten er utrolig lav! 4-5 tida i dag kunne jeg og en kamerat spille på css med ca. 38 i ping, men vi datt ut ofte =/ vet ikke hvorfor. Den stasjonære har bare en kabel inn fra routeren (3år gammel pc), og den nye bærbare (med n-standarden), og en kamerats a/g (?) nettverk......

 

Men nå er jeg med min bærbare og stasjonære bare tilkoblet, men hastigheten er fortsatt utrolig lab....har 4Mbit linje. Tok nedlastningstest og fikk 3075Kbps, og på den stasjonære fikk jeg 3500kbps.

 

Det står 54 Mbps og jeg har 54% signalstyrke på bærbaren, uansett om routeren står 1 meter unna....har vært 99% og 300Mbps tidligere i dag.

Lenke til kommentar

hvordan er det delte mapper funker? slik at jeg kan overføre/dele "internt" ved å legge filer i en mappe.

 

Masse sanger og andre ting jeg vil ha på min bærbare pc....søker jeg på stasjonæres maskin i addressefeltet i min datamaskin \\navnpåpcen

 

Får jeg bare "finner ikke". vet ikke helt om det er navnet, men mener det. Hvordan finner jeg ut av det?

 

Edit: dobbbeltpost =/ tok feilsøking, og tror det er noe med brannmuren på den stasjonære. har zonealarm, og tror jeg fjerna windows brannmuren...men vet ikke hva jeg skal lete etter =/

 

Edit: på den bærbare stod det at jeg måtte stille inn brannmuren på stasjonære til å tillate tilkoblinger gjennom TCP-porten 445. how? har som nevnt zonealarm.

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
yes, fikk det til nå. Men hastigheten er utrolig lav! 4-5 tida i dag kunne jeg og en kamerat spille på css med ca. 38 i ping, men vi datt ut ofte =/ vet ikke hvorfor. Den stasjonære har bare en kabel inn fra routeren (3år gammel pc), og den nye bærbare (med n-standarden), og en kamerats a/g (?) nettverk......

 

Men nå er jeg med min bærbare og stasjonære bare tilkoblet, men hastigheten er fortsatt utrolig lab....har 4Mbit linje. Tok nedlastningstest og fikk 3075Kbps, og på den stasjonære fikk jeg 3500kbps.

 

Det står 54 Mbps og jeg har 54% signalstyrke på bærbaren, uansett om routeren står 1 meter unna....har vært 99% og 300Mbps tidligere i dag.

9489797[/snapback]

 

Leste et sted at hastigheten øker hvis man bruker wpa kryptering

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...