Gå til innhold

Compal IFL90+ vs Acer Aspire 5920G?


uro

Anbefalte innlegg

Hei vet at det er mange tråder med nesten samme tema, men ettersom jeg har noen flere spørsmål jeg vil stille samtidig så tenkte jeg at jeg skulle starte ny tråd. Vel dealen er denne, jeg har planer om å kjøpe en ny pc som skal brukes på skolen men den skal også brukes til litt spilling. Kunne godt tenkt meg å få prøvd ut noen nye spill og sånt. Så spille ytelse har litt og si.

 

Det må være god batteritid på maskinen, og den må ikke lage så mye lyd da jeg skal bruke denne i timen.

 

Jeg har sett på følgende modeller:

 

Acer Aspire 5920G

 

og

 

Multicom Comapl IFL 90+ (med litt vassere configurasjon enn standaren)

 

Mitt budsjett er på maks 13 000kr. Hvilken av de overnevnte modellene vil dere anbefale eller vil dere anbefale en annen PC?

 

Har hørt noen rykter om at 8700 laptop korta til Nvida har blitt lansert, noen som vet når laptoper som har dette kortet kommer på markedet og hvor mye de ca vil koste? Og er det verdt og vente på? Trenger egentlig laptopen nå men kan vente litt for å få en bedre pc.

 

Takk for alle svar :)

 

Edit: Glemte litt om spec jeg kunne tenke meg så her kommer de:

 

Minne: Minst 2GB

HD: Ikke så viktig men rundt 120+

Prosessor: Minst 2,0 GHz C2D

Skjerm: Ikke større eller mindre enn 15,4 (gjerne god oppløsning)

Seff, Bluetooth,Wlan og DVD-brenner er ett must. Og innebygget webcam, og kortleser er fine tillegg som er mer enn velkomne.

Endret av uro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men hvis han ska ha utbytte av alle 4gb ramma trenger han 64-bit noe som ikke er så bra. (og vista generelt for turbo memory 32-bit også)

 

Kjøpte selv IFL90+ med 4gb ram og skal kjøpe xp inntil vista 64-bit blir bedre :)

 

Acern ser bedre ut utvendig, men setter du mer pris på "indre" verdier ville jeg også gått for compalen ;)

Endret av maets
Lenke til kommentar
du får jo den nye acer'en med hd-dvd og t7500! noe jeg absolutt ville valgt hvis ikke jeg  skulle hatt xps m1330..

 

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...3784&plid=83784

9476126[/snapback]

Jeg skal kjøpe den der, du får i tillegg HDMI noe som jeg ser på som et stort pluss ettersom jeg skal bruke den endel til video.

9476176[/snapback]

 

Men det er dårlig oppløsning på de skjermene der. Itilegg til at de er glossy :S

Lenke til kommentar
du får jo den nye acer'en med hd-dvd og t7500! noe jeg absolutt ville valgt hvis ikke jeg  skulle hatt xps m1330..

 

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...3784&plid=83784

9476126[/snapback]

Jeg skal kjøpe den der, du får i tillegg HDMI noe som jeg ser på som et stort pluss ettersom jeg skal bruke den endel til video.

9476176[/snapback]

 

Men det er dårlig oppløsning på de skjermene der. Itilegg til at de er glossy :S

9476204[/snapback]

 

den skal jeg være enig i! synd det!

Lenke til kommentar

har selv nylig bestillt ifl90+ til den nette sum av 14700 dask. (havnet i første omgang på zepto 6625wd'en, den er nå avbestillt, men det er en annen sak.)

 

da jeg ikke har motatt pc'en i skrivende stund kan jeg ikke gi deg personlige erfaringer, men jeg har lest og hørt nok om den til å kunne anbefale den i 13000 kroners klassen. fjernet jeg turbominne og vista 64 fra bestillingen ville prisen fort falt ned på det nivået..

Lenke til kommentar
men hvis han ska ha utbytte av alle 4gb ramma trenger han 64-bit noe som ikke er så bra. (og vista generelt for turbo memory 32-bit også)

 

Kjøpte selv IFL90+ med 4gb ram og skal kjøpe xp inntil vista 64-bit blir bedre :)

 

Acern ser bedre ut utvendig, men setter du mer pris på "indre" verdier ville jeg også gått for compalen ;)

9475700[/snapback]

 

Har du selv dårlige erfaringer med 64bit Vista?

 

Jeg har IFL90+ med 4Gb ram og kjører Vista 64bit uten problemer overhodet...

 

Driverne til Vista (inkludert 64bit) blir bedre og bedre for hver uke som går, og eneste grunnen til at XP i enkelte tilfeller fungerer bedre er på grunn av at driverne har blitt utviklet over noen år nå..

Lenke til kommentar

sant. husker selv at jeg ropte ulv og hatet xp med pasjon da jeg først byttet fra gode, gamle win 98 (som var no' skit i etter litt post-xp sammenligning.)

 

kan ikke si at jeg er videre begeistret for microsoft sin tvangspolitikk med os'er, men siden virkeligheten er som den er tror jeg fort jeg blir mer fornøyd med vista enn jeg var et år ut i xp's levetid..

Endret av shivaskunk
Lenke til kommentar
3dmark scoren er jo betydlig høyere med XP en vista.

9478601[/snapback]

 

Grunnen til det er nettopp driverne. Men som sagt, så blir disse stadig bedre, og kommer til å ta igjen XP om ikke så lenge.

 

Når vi i tillegg begynner å snakke om optimering for 64bit og DirectX10, så vil nok Vista passere XP før eller siden :thumbup:

Lenke til kommentar
Jepp, er helt enig i det du sier :)

 

Derfor avventer jeg litt med vista ;)

9478699[/snapback]

 

Smak og behag :tease:

 

For min egen del, så bruker jeg heller litt tid på å forske og tweake litt allerede nå. Synes det gir god læring i å bruke og optimere Vista. Men, så skal det jo samtidig nevnes at jeg ikke spiller så grusomt mye heller da :whistle:

 

Derfor er jeg egentlig ikke så opptatt av om jeg får 3000 eller 3500 3Dmarks.. Forskjellen gir kanskje et par fps ekstra i enkelte spill...?

 

 

 

Edit: Og når jeg først skulle skrelle lommeboka for å kjøpe en lisens til min nye laptop, flesket jeg like godt til med Vista Ultimate 64bit (OEM)...

Endret av TheHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...