Gå til innhold

Nettverksfunksjon for ett program


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan!

Jeg holder på med et lite multiplayer spill der spillerene skal koble seg opp mot en hovedserver.

Pakkene som spillerene sender til hverandre skal kun inneholde noen få Arrays.

Dem skal også bare sendes når alle spillerne har trykket på "Ready"

 

Burde jeg bruke System.Net.Sockets? Eller er det noe som er lettere å bruke?

Takk for svar

 

PS. Programmerer i VB.net

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er vel denne feil postet, det går vel under kategorien Programmering -> .NET/.NET programmering eller no sånn... dette er vel kun Qbasic & VB6 og nedover?

Skrevet

Det postes også vb.net her. Det er vel ikke direkte feil, men spørsmålet retter seg ikke direkte mot VB som språk, men heller .net som rammeverk, og burde derfor vært postet der. Men uansett: System.Net.Sockets er vel rette veien å gå her...

Skrevet

okey skal huske på det neste gang :)

 

Takk for svar, går nok for System.Net.Sockets virket egentlig veldig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...