Gå til innhold

Hjelp til å finne 42"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer sterkt om jeg bare skal skaffe meg en ny 42", men jeg synes dette med skjermen nå til dags er en jungel uten like. Spør derfor de av dere som har god greie på dette om å gi meg noen gode råd. Tenker å bruke mellom 10-15tusen, men helst nærmere 10 om mulig.

* Hvilken 42" gir mest for pengene

* Plasma eller LCD

* Hva oppløsning trenger jeg? (Har Altibox fra Lyse Nett)

Setter utrolig pris på alle gode råd og tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanskelig å anbefale en TV til deg når du gir såpass lite informasjon om hva du faktisk skal bruke den til.

Har du SD eller HD-dekoderen til Lyse?

Skrevet
Veldig vanskelig å anbefale en TV til deg når du gir såpass lite informasjon om hva du faktisk skal bruke den til.

Har du SD eller HD-dekoderen til Lyse?

9478314[/snapback]

Skjerm skal brukes til TV, Film, Streaming via Modda Xbox. På sikt, kanskje en pc og PS3.

Hvilken dekoder jeg har er vansklig å si. Fikk den utlevert da Lyse ble installert. Liten sølvgrå boks

d2-dekoder%20(150x100).gif

Skrevet (endret)

Du har SD-dekoder. HD-dekoderen må du bestille selv og jeg tror du må ha HD-abonnement hos Lyse som koster 80,- kroner eller noe sånt.

Hva med denne? Ble best i test i Lyd&Bilde og er vel verdt en tusenlapp og to ekstra.

Her er hva dem skrev om Samsungen:

Samsung-skjermen har til dels svært gode egenskaper, men det holder ikke helt inn til mål. Utmerket kontrast og svartnivå havner dessverre litt i skyggen av støyproblemene som oppstår i mørke partier. PS-42Q96 er i tillegg nokså kresen på signalene den får inn, og egner seg derfor best sammen med høykvalitets videokilder som DVD og HD DVD. Alt i alt en god skjerm, men ikke den beste for de fleste.

Og her er hva dem skrev om Panasonicen:

Panasonic-skjermen skiller seg positivt ut ved å fungere meget bra rett ut av esken. Her trengs bare en liten finjustering før bildet sitter perfekt, og da snakker vi om en bildekvalitet som kun overgås av vesentlig dyrere skjermer. Egenskaper som kontrast, fargebalanse og skarphet er helt klart i toppklassen, mens brukervennlighet og lydkvalitet i tillegg godt over gjennomsnittet. Alt dette gjør TH-42PX70 til en svært god allrounder, og et meget godt kjøp for folk flest!

Selv har jeg bare sett Panasonicen, men jeg tror nok den er et hakk bedre enn Samsungen.

Du kan lese hele testene her.

Endret av sniK
Skrevet
Er dette den samme skjermen? Ser at en har en E på slutten bare

Panasonic 42" Plasma-TVTH42PX70E.

9484848[/snapback]

Kjøpte selv denne plasman for kort tid siden etter anbefaling her på forumet, kan ikke si noe annet enn at vi er kjempe fornøyd med den. Så kan trygt anbefale den videre. Det er en nærmest maken modell som koster noen tusen mer, men det var bare funksjoner vi ikke hadde bruk for. Bildet er det samme, så hvorfor ikke heller bruke det man sparer på noen nye filmer osv eller legge det i et nyt "surrerundt" anlegg.

Skrevet
Er dette den samme skjermen? Ser at en har en E på slutten bare

Panasonic 42" Plasma-TVTH42PX70E.

9484848[/snapback]

Kjøpte selv denne plasman for kort tid siden etter anbefaling her på forumet, kan ikke si noe annet enn at vi er kjempe fornøyd med den. Så kan trygt anbefale den videre. Det er en nærmest maken modell som koster noen tusen mer, men det var bare funksjoner vi ikke hadde bruk for. Bildet er det samme, så hvorfor ikke heller bruke det man sparer på noen nye filmer osv eller legge det i et nyt "surrerundt" anlegg.

9507926[/snapback]

Denne står allerede i stuen nå og jeg må si meg helt enig. Knallbilde på denne skjermen. Meget fornøyd. :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...