Gå til innhold

Whitebox cl5


tehamnes

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har den og er veldig godt fornøyd. Den er en desktoperstater og ikke en ultraportabel laptop, men ikke større og tyngre enn at jeg har den i en sekk eller veske hver dag. 3.7 kg.

 

Den har litt r ånete look, men hvis du interessert i design og jobber med det vil du synes at den er rå og at maskinens utseende viser dette på en offensiv måte. Har testet den mot G4 og stasjonær Mac og de ble fullstendig knust i Photoshop og After effects. Dette er jo normalt Mac sitt domene hmmmm.... Har UXGA skjermen den er sinnsykt skarp men hadde kansje ventet nesten fullt sidesyn. Men 3 stykker ser helt skarpt på den på samme tid. Ellers er det kult at den har usb 2.0 og firewire. Har den koblet opp i 5.1 lyd på kontoret og den har optisk utgang.

 

Til 20000.- er det et veldig bra kjøp og ikke å komme utenom. Den er Rå! Minner meg om opplevelsen når jeg kjøpte min første mac powerbook, eller det første voodoo kortet mitt. Skjermkortet fungerer utmerket på de hotteste spillene.

 

Når det gjelder Whitebox.no har de pr idag ikke gjort noe som har skremt meg bort, heller tvert i mot. De har vært behjelpelige hele veien.

Lenke til kommentar

Har whitebox cl5 og er veldig godt fornøyd med den. Eneste jeg synes er litt plagsomt er vifta. Den kobler seg jo ut og inn så det er jo stille innimellom, men synes den bråker en del når den går.

Har noen av dere andre erfaringer med dette?

Høres vifta på deres pc godt eller er den så og si lydløs?

Evt. i forhold til andre bærbare pc'er?

Hvor mye er det normalt at de bråker?

Lenke til kommentar

Jeg leste den Whitebox testen. I følge de er den bare midt på treet....men jeg må si at noen av "argumentene" virker ikke helt gjennomtenkte. :roll:

Jeg har ikke ( ennå ) Whitebox CL5 laptop, men det jeg ser ut i fra spesifikasjoner og bilder, virker det som en knall laptop det der. :smile:

 

Noen av argumentene til IT avisen var at den var stor og tung, hard å ha i fanget og at det ikke var "mobile CPU"....

Vel, CL5 virker som en desktoperstatter og har masse komponenter i seg. Og, ærlig talt; alle greier da å bære en laptop på 4 kilo???

MYE bedre enn å bære an stor og klumpete PC på 10-25 kilo.... :wink:

Mobile CPU'er er ikke nødvendigvis så mye bedre enn vanlig CPU er heller.

 

Jeg er dog enig i at det er et par små minus; at hastigheten blir halvert ved batteri-modus og kort garantitid.

 

Men likevel, når/hvis jeg har 20000 og skal kjøpe laptop, så tror jeg at det hadde blitt en CL5 ja!

 

-LioKaiser.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg vet ikke hva som er problemet ditt, men kansje du trenger å virke litt "important". Hvis det å være fornøyd med et produkt og si det er et problem så hold deg for deg selv og ikke kom med idiotiske insinuasjone dine. Jeg har vært på forumet før men da som polkasalad og Ydobon.

Pga en utenlandstur tildels uten internett falt jeg ut når HW oppdaterte forumet sitt.

 

Vi kjøpte 2 stk. CL5. Den ene fikk vi med engang. Den andre 4 dager forsinket men da oppgradert til 60gb HD uten mellomlegg pga. forsinket levering. Vi bruker dem til 3d studio Max, grafiske ting og ellers spill. Du får sinnsykt mye for pengene. Fra før av hadde vi Compaq m700 og Athlon 2200+. Disse står stille for tiden. Whitebox har alltid vært hyggelige og seriøse når vi har stillt spm, bestillt og senere support.

 

Vi gjør arkitektur og større utsmykninger bla . Nasjonalmonumentet Elektra ( www.elektra-interact.com ).

 

Mvh/ Finn Eirik Modahl

Lenke til kommentar

Det er greit at du har kjøpt et produkt og har lyst til å fortelle hvor bra det er. Men etter min mening virker det litt rart når det er alt du foretar deg her på forumet. I tillegg når 3 andre brukere med 1 eller 2 poster skryter av dette produktet i samme tråd blir det enda mer suspekt.

 

Det har tidligere vært tråder her hvor ansatte i firmaer eller bekjente av disse har opprettet nye brukere her og skrytt masse av disse butikkene. Derfor er det lett å "anklage" folk når noe lignende dette skjer.

 

Jeg har ikke noe problem med å tro på det du sier, og du må gjerne fortsette å anbefale av Whitebox :)

Lenke til kommentar

:D Hei alle luringer! Har her ett par ting jeg vil komme med!

Når det gjelder whitebox så kan di vel karakteriseres som litt trege, det tok litt over 3 uker før jeg fikk min maskin!

Det værste av alt var at jeg endte opp med noe helt annet en cl5, nemlig cl 15 helt ny sa di ! Linken til den er her!

"http://www.clevo.com.tw/products/D400.asp"

Alle whitebox sine maskiner er laget av nettopp! clevo.

Det er også her du vil finne di nyeste og oppdaterte driverene.

CL5 finner du her "http://www.clevo.com.tw/products/5600D.asp"

Har hatt denne CL15`n i nesten 1 uke og jeg må bare si det at den var veldig bra! Med innebygd bluetooth og 802.11 wireless lan og kamera , 60Gb, og 1024Mb ram så gikk det unna gitt.

Men nå ett lite tips les igjennom produktsidene til clevo her finner du alt du kan få til di forskjellige modellene, det er mulig å få mye mer en det whitebox oppgir!

 

Dette er veldig bra maskiner med masse utstyr!

lykke til!! :woot:

Hilsen trikks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...