Gå til innhold

Server Manengement - Startup script

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg har noe servere, hvis jeg for eksempel tar å skriver "rcon exit" eller "rcon quit" så legges jo serveren seg ned, er det mulighet for et script den den blir startet opp automatiskt etter sånn 30 sec? Eller et script der jeg kan kicke alle på serveren? Se det på som sms server hvis det gjør saken litt enklere forklart.

Serverene kjøres på win 2003 r2 web edition.

Takker for svar på forhand.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag en batch-fil med;

*\hlds.exe +sys_ticrate 10000 +sv_maxupdaterate 101 -console -game cstrike +map de_dust2 +maxplayers 16 +port 27015  -secure

Husk at du selv må bestemme hva som skal være verdiene på de forskjellige, og du må skrive beliggenheten på hlds.exe. ;)

Skrevet
Lag en batch-fil med;

*\hlds.exe +sys_ticrate 10000 +sv_maxupdaterate 101 -console -game cstrike +map de_dust2 +maxplayers 16 +port 27015  -secure

Husk at du selv må bestemme hva som skal være verdiene på de forskjellige, og du må skrive beliggenheten på hlds.exe. ;)

9474644[/snapback]

Joa, men skal dette fynke når det er 3 forskjellige servere oppstartet på amme maskin, og en av dem faller ned så startes den opp igjenn uten jeg må trykke på bat filen?

Skrevet

Da kan du enten spesifisere IP med +ip <ip> (om du har muligheten til det), eller velge forskjellige porter.

cs1\hlds.exe +sys_ticrate 10000 +sv_maxupdaterate 101 -console -game cstrike +map de_dust2 +maxplayers 16 +port 27015  +mapchangecfgfile server.cfg-secure

cs2\hlds.exe +sys_ticrate 10000 +sv_maxupdaterate 101 -console -game cstrike +map de_dust2 +maxplayers 16 +port 27016 +mapchangecfgfile server.cfg -secure

Skrevet

Ok, la meg bare se om je har forstått dette. Når en server faller ned, vil dette scriptet starte opp serveren automatiskt? Slik jeg ikke trenger å gjøre noe, ikke starte scriptet engang.

f.eks:

jeg skriver "rcon quit" i console, serveren blir tatt ned og startes automatiskt av dette scriptet.

Og hvordan setter jeg opp scriptet? :) Hjel meg jooakim :D

Skrevet (endret)

Nei, det jeg postet i sted var et scritp som starter serveren - altså om du åpner filen, vil den automatisk kjøre hlds (noe jeg regner med at du kjører), samtidig som den vil stille inn til de kommandoene du ønsker. Om du vil at den skal starte når den faller ned, vil jeg tro at dette skal fungere:

start:

C:\cs2\hlds.exe +sys_ticrate 10000 +sv_maxupdaterate 101 -console -game cstrike +map de_dust2 +maxplayers 16 +port 27016 +mapchangecfgfile server.cfg -secure

goto start

For å lage batch-filen, skriver du dette inn i notepad, og lagrer som "<filnavn>.bat" - uten "". Husk at du må selv skrive inn dine innstillinger og endre "C:\cs2\hlds.exe" - alt etter hvor hlds er lokalisert.

Endret av Jooakim
Skrevet

Jeg fikk nesten lyst til å anbefale InfiniteLoop.exe, en programfil som følger med Starsiege Tribes 1 fra 1998 fordi serverdelen var så ustabil. Programmet åpner et lite vindu som teller hvor lenge programmet har kjørt og hvor mange ganger det har startet opp. Dersom programmet avsluttes vil det automatisk startes opp på ny igjen. Om et par timer kan jeg vise et screenshot, men nå må jeg fly.

Skrevet

rått, takk <3! :D

Så dette fynker:

> c:\infinitespawn.exe c:\cs2\hlds.exe +sys_ticrate 10000 +sv_maxupdaterate 101 -console -game cstrike +map de_dust2 +maxplayers 16 +port 27016 +mapchangecfgfile server.cfg -secure

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...