enymizer Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hei jeg har noe servere, hvis jeg for eksempel tar å skriver "rcon exit" eller "rcon quit" så legges jo serveren seg ned, er det mulighet for et script den den blir startet opp automatiskt etter sånn 30 sec? Eller et script der jeg kan kicke alle på serveren? Se det på som sms server hvis det gjør saken litt enklere forklart. Serverene kjøres på win 2003 r2 web edition. Takker for svar på forhand.
neadii Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Har du sett i sticky tråden(e)? Kan hende du finner noe du liker der.
Jooakim Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Lag en batch-fil med; *\hlds.exe +sys_ticrate 10000 +sv_maxupdaterate 101 -console -game cstrike +map de_dust2 +maxplayers 16 +port 27015 -secure Husk at du selv må bestemme hva som skal være verdiene på de forskjellige, og du må skrive beliggenheten på hlds.exe.
enymizer Skrevet 11. september 2007 Forfatter Skrevet 11. september 2007 Lag en batch-fil med; *\hlds.exe +sys_ticrate 10000 +sv_maxupdaterate 101 -console -game cstrike +map de_dust2 +maxplayers 16 +port 27015 -secure Husk at du selv må bestemme hva som skal være verdiene på de forskjellige, og du må skrive beliggenheten på hlds.exe. 9474644[/snapback] Joa, men skal dette fynke når det er 3 forskjellige servere oppstartet på amme maskin, og en av dem faller ned så startes den opp igjenn uten jeg må trykke på bat filen?
Jooakim Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Da kan du enten spesifisere IP med +ip <ip> (om du har muligheten til det), eller velge forskjellige porter. cs1\hlds.exe +sys_ticrate 10000 +sv_maxupdaterate 101 -console -game cstrike +map de_dust2 +maxplayers 16 +port 27015 +mapchangecfgfile server.cfg-secure cs2\hlds.exe +sys_ticrate 10000 +sv_maxupdaterate 101 -console -game cstrike +map de_dust2 +maxplayers 16 +port 27016 +mapchangecfgfile server.cfg -secure
enymizer Skrevet 12. september 2007 Forfatter Skrevet 12. september 2007 Hmm, det finnes ikke noe enklere enn dette?
Jooakim Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 Som hva da? Dette tror jeg er det enkleste du kommer.
enymizer Skrevet 12. september 2007 Forfatter Skrevet 12. september 2007 Ok, la meg bare se om je har forstått dette. Når en server faller ned, vil dette scriptet starte opp serveren automatiskt? Slik jeg ikke trenger å gjøre noe, ikke starte scriptet engang. f.eks: jeg skriver "rcon quit" i console, serveren blir tatt ned og startes automatiskt av dette scriptet. Og hvordan setter jeg opp scriptet? Hjel meg jooakim
Jooakim Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 (endret) Nei, det jeg postet i sted var et scritp som starter serveren - altså om du åpner filen, vil den automatisk kjøre hlds (noe jeg regner med at du kjører), samtidig som den vil stille inn til de kommandoene du ønsker. Om du vil at den skal starte når den faller ned, vil jeg tro at dette skal fungere: start: C:\cs2\hlds.exe +sys_ticrate 10000 +sv_maxupdaterate 101 -console -game cstrike +map de_dust2 +maxplayers 16 +port 27016 +mapchangecfgfile server.cfg -secure goto start For å lage batch-filen, skriver du dette inn i notepad, og lagrer som "<filnavn>.bat" - uten "". Husk at du må selv skrive inn dine innstillinger og endre "C:\cs2\hlds.exe" - alt etter hvor hlds er lokalisert. Endret 13. september 2007 av Jooakim
JohndoeMAKT Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Jeg fikk nesten lyst til å anbefale InfiniteLoop.exe, en programfil som følger med Starsiege Tribes 1 fra 1998 fordi serverdelen var så ustabil. Programmet åpner et lite vindu som teller hvor lenge programmet har kjørt og hvor mange ganger det har startet opp. Dersom programmet avsluttes vil det automatisk startes opp på ny igjen. Om et par timer kan jeg vise et screenshot, men nå må jeg fly.
enymizer Skrevet 14. september 2007 Forfatter Skrevet 14. september 2007 Ja, altså er det mulig å jør at den følger med på alle serverene?
JohndoeMAKT Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Dersom det er meg du spør så er svaret at du starter en instans per applikasjon. Bare kjør det som dette: > c:\InfiniteSpawn.exe notepad.exe eller > c:\infinitespawn.exe c:\HLServer\srcds.exe -console -game cstrike +map de_dust2 http://spackfish.com/InfiniteSpawn.exe Siden Tribes er utgitt som freeware regner jeg med at det også gjelder for dette programmet.
enymizer Skrevet 14. september 2007 Forfatter Skrevet 14. september 2007 rått, takk <3! Så dette fynker: > c:\infinitespawn.exe c:\cs2\hlds.exe +sys_ticrate 10000 +sv_maxupdaterate 101 -console -game cstrike +map de_dust2 +maxplayers 16 +port 27016 +mapchangecfgfile server.cfg -secure
JohndoeMAKT Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Jeg tror det, men det kan være at du må sette " " rundt alt etter infinitespawn.exe, men det finner du nok raskt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå