Gå til innhold

4:3 ratio på widescreen tv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget en video film med Pinnacle studio, har brent denne til en dvd i 4:3 ratio, på min gamle tv som er en 4:3 er filmen som den skal være, men på min nye flat tv, vises den ikke i 4:3 men i 16:9 ratio.

Hva må jeg gjøre for å vise dvd i 4:3 isteden for full skjerm på min flat tv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke mulighet til å endre dette eneste valget jeg her er Full når jeg ser på dvd'n. Kan det være noe med brenningen av dvd'n? Har prøvd både Pinnacle og Nero for å brenne dvd'n.

Skrevet

Hvis du går inn på innstillingene (menyen) til dvd-spilleren din da. Under Video eller noe sånt har du nok mulighet til å velge 4:3 Letterbox eller 16:9.

Hvilken tv og dvd-spiller har du? (merke og modell)

Skrevet

takk datating,

Skal prøve å stille inn dvd spilleren til 4:3.

Vet du om det er mulig og brenne en dvd slik at formatet 4:3 blir automatisk oppdaget av dvd spilleren?

kaveritas

Skrevet

Du har sikkert brent det riktig, men enten tv'en eller dvd-spilleren drar bildet utover. Du kan jo prøve å forandre standard zoom på tv'en også. Kanskje den står som 16:9 som standard?

Skrevet

har testet litt fram og tilbake, og det viser seg at dvd spilleren med hdmi inngang bare viser i full format 16:9 uansett hva jeg valgte som skjemstørrelse(dvd og tv).

Jeg hentet fram en eldre dvd spiller og koblet den til tv'n med scart kontakt og vips så kunne jeg se filmen i 4:3, så problemet må ligge i den nye dvd spilleren med hdmi kontakt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...