Gå til innhold

Bærbar pc til skolebruk.

_Mathias_

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal ha meg en bærbar til skulebruk. Jeg skal ikke bare bruke denne pcen til skulebruk, vil også kunne bruke den til wow, bf2 og cs 1.6.

Trenger jeg 2gb ram? Eller holder det med 1gb?

Jeg har sett på bærbare pcer, men det jeg stusser i er skjermkortet. Hvordan er skjermkortet på denne pcen?

Har bestemt meg for å ikke bry meg så mye om størrelsen på harddisken, for jeg skal kjøpe meg en ekstern en uansett.

Det er viktigt att pcen ikke er stygg, liker looken på den som jeg linka til:) Noen som kan anbefale andre pcer?

Prisklasse 6-9 tusen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville nok heller anbefalt deg denne.

Multicom Compal HEL80i 15.4" WXGA

med disse spesifikasjonene, siden dette er en pc du kan velge deler selv.

INTEL CORE 2 DUO T5600 1.83GHZ

2GB 667MHZ DDR2 minne

120GB SATA 5400RPM 2.5"

MICROSOFT Windows Vista Home Basic 32-bit, norsk OEM [+744,-]

Multicom gir deg muligheten til valgfritt design. det vil si de har ett antall forskjellige design å velge i mellom.

Multicom.no Hel80i

Skrevet

Jeg burde vel kanskje gå for Santa Rosa og DirectX10? Er det verdt å invistere i denne?

Oppgradert til 2gb ram.

Hvordan er dette skjermkortet? Noen som har link til en liste over rangeringene over skjermkort?

Hva er denne maskinen god for?

Takker for svar Imsdalo.

mvh

Mathias

Skrevet

vel Compal IFL90 er en knakende god laptop nå til en langt mye billigere penge enn hva dell tilbyr.

Husk at du er nødt å legge til Operativ system selv så den kommer på ca 10 000.

Men jeg mener om du vil invistere i en laptop, for at den skal vare en stund så ja Compal IFL90 er ett ypperlig valg.

Denne har santa rosa og 8600gt med 512mb.

DirectX10 er ikke viktig i første omgang, fordi det er altfor lite drivere.

Her ser du en liste over hvem skjermkort som yter hva.

NOtebook Benchmarks

Skrevet

Glemte å skrive att jeg har operativsystem fra før av, beklager. Siden jeg har operativsystem fra før av, blir denne pcen mer og mer aktuell, siden jeg vil ha ultimate på laptopen.

Det jeg lurer på er om denne pcen vil dra nye spill? Vil den dra wow og bf2 på fullt?

Er det lurt å oppgradere prosessoren ett hakk? Til 4mb cache?

mvh

Mathias

Skrevet

det er helt klart en veldig god fordel. Men den drar ikke BF2 på helt fult, færre laptopper gjør det.

Men om du vil klare spille alle de nyere spilla? ja det vil du men ikke på topp grafikk, det må du gi til stasjonære datamaskiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...