Pilseboben Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 jeg skulle prøve å oppdatere ATI driveren i Ubuntu og rota det tydligvis til. nå får jeg beskjed om at X ikke kan startes, og jeg får bare en tekst basert innlogging. hvordan kan jeg fikse dette?
rocknrolf77 Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Midlertidig løsning med vesa driveren : sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Velg driver og oppløsning med space. For å starte x igjen sudo /etc/init.d/gdm restart
Pilseboben Skrevet 10. september 2007 Forfatter Skrevet 10. september 2007 (endret) Midlertidig løsning med vesa driveren : sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Velg driver og oppløsning med space. For å starte x igjen sudo /etc/init.d/gdm restart 9457727[/snapback] tusen takk for hjelpen! : edit: takka litt for fort.... kan hende jeg gjorde en feil under "config" av vesa driveren?? , men nå får jeg opp vanlig på (loggings bilde, skriver inn bruker\pass og gnome menyen kommer opp... også blir alt hvitt...... WTF? tenkte egentlig å re-innstalere, men har noen filer jeg ttrenger på desktop og i home. er det noen måte jeg får tak i disse filene på ?) eller en løsning på driveren er også greit:-) Endret 10. september 2007 av Bomboo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå