Irminsûl Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Brannmuren jeg har i rutermodemet mitt (3Com OfficeConnect ADSL) kveler trafikken til bredbåndet til tider. Rutermodemet er koblet rett til maskinen, med trådløst nettverk av. Holder det om jeg kún bruker programvarebrannmur (Windows Firewall) og slår rutermodembrannmuren av? Informasjon om de forskjellige instilligene til brannmuren:
Tordenflesk Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Det holder, men det er en større sjanse for at den blir "slått av" av evt. virus du får. En hardware brannmur blir ikke skrudd av så lett.
Irminsûl Skrevet 8. september 2007 Forfatter Skrevet 8. september 2007 (endret) Hvordan kan en rutermodembrannmur kjenne igjen et virus? Den blir da vel ikke oppdatert til på samme måte som et antivirusprogram? Merker stor forskjell på hastigheten etter at jeg skrudde av brannmuren. Endret 8. september 2007 av Monster
Tordenflesk Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Mente ikke at den skulle kjenne igjen viruset, men at viruset(eller annet bad-ware) skulle kunne komme seg forbi den. Det er lettere å komme seg forbi Zonealarm og Windows-brannmuren enn det er en ruter.
Irminsûl Skrevet 8. september 2007 Forfatter Skrevet 8. september 2007 Jeg forstår. Tror likvel at jeg dropper brannmuren til rutermodemet med tanke på hvor raskere det går uten. Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå