Gå til innhold

JetCarrier og leveringstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tatt rett fra siden dems:

 

Tider og tabeller

FLYFRAKT: Vi sender varer fra USA hver mandag, gjennomsnittlig liggetid i USA blir 3-5 dager, transittid inklusive fortolling er 1 dag, og utsending i Norge (med Posten) tar normalt 2-4 dager. Cut-off for at en sending skal komme med påfølgende mandag er normalt kl 12:00 EST fredagen før. Et lite forbehold om at utsendingsdag er avhengig av tilgjengelighet hos flyselskapene.

 

Bestilte selv iphone og brukte jetcarrier idag faktisk :)

Lenke til kommentar
hvis ikke JetCarrier har forandret noen siden sist jeg brukte de, så blir alle flypakker sendt fredag/lørdag, kommer til fortolling på mandag, og blir sendt med posten tirsdag/onsdag.  Og omtrent ei uke etter at pakka er framme for du regning i posten på frakt og mva.

9449962[/snapback]

Stemmer at den ble sendt fra statene i går, så da satser jeg på å ha den i løpet av torsdagen :!:

Lenke til kommentar
Sikkert ikke rett del av forumet, men ble bare slik.

 

Så, noen som har erfaring med leveringstiden til JetCarrier? Da tenker jeg på  flypakker. Min pakke(iPhone :!: ), står nå som "Transit", og lurer på når jeg har den :cool: ...

9449941[/snapback]

 

Jeg har opplevd leveransen via JetCarrier som profesjonell og iht. det de lover på sine sider. Sparte noen tusen kroner på å kjøpe Adobe lisensen min via Amazon isteden for norsk nettbutikk. (Og for de som lurte, dette er et produkt som ikke selges til kunder med adresse utenfor USA.)

Lenke til kommentar
Sikkert ikke rett del av forumet, men ble bare slik.

 

Så, noen som har erfaring med leveringstiden til JetCarrier? Da tenker jeg på  flypakker. Min pakke(iPhone :!: ), står nå som "Transit", og lurer på når jeg har den :cool: ...

9449941[/snapback]

 

Jeg har opplevd leveransen via JetCarrier som profesjonell og iht. det de lover på sine sider. Sparte noen tusen kroner på å kjøpe Adobe lisensen min via Amazon isteden for norsk nettbutikk. (Og for de som lurte, dette er et produkt som ikke selges til kunder med adresse utenfor USA.)

9450580[/snapback]

Bare må spørre om du husker hvor lang tid det tok før du fikk varen din... Så om den ble sendt på fredag, bør jeg da ha den på onsdag?

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Har ingenting å utsette på leveringstiden. De leverer varen!!!

Men prisberegningen deres er ikke alltid like god...

 

De tar godt betalt for store pakker selv om vekten er lav...

Bestilte en pakke som veide 3,5 kg og ble fakturert for 12kg pga størrelse (en sekk).

Forventet at frakten skulle kose 355,- før moms, men de tok 710,-...

Kunne kjøpt sekken i Norge.....

Lenke til kommentar
Har ingenting å utsette på leveringstiden. De leverer varen!!!

Men prisberegningen deres er ikke alltid like god...

 

De tar godt betalt for store pakker selv om vekten er lav...

Bestilte en pakke som veide 3,5 kg og ble fakturert for 12kg pga størrelse (en sekk).

Forventet at frakten skulle kose 355,- før moms, men de tok 710,-...

Kunne kjøpt sekken i Norge.....

 

Bestilte du frakt fra JetCarrier uten å sjekke prislista? Prislisten har en kolonne for vekt og en for volum. De har også følgende forklaring rett under prislista:

 

Eksempel og informasjon FLYFRAKT

Husk at vi har vekt/volumberegning. Vi bruker faktoren 4,5. Dette betyr at pakken din kan ha 4,5 gang så stort volum som vekt. Overstiges dette blir den beregnet etter volum. For eksempel om en pakke veier 10 og er på 50 liter, da vil den bli betraktet som en 11 kilos pakke (50 / 4,5 = 11,11).

 

Dette lar seg ikke misforstå, og hvis du har bestilt en vare uten å undersøke hvor stor pakken er, så kan du ikke skylde på JetCarrier i etterkant.

 

Jeg skjønner at det er sure penger, men dette må du faktisk ta på egen kappe.

Lenke til kommentar
Har ingenting å utsette på leveringstiden. De leverer varen!!!

Men prisberegningen deres er ikke alltid like god...

 

De tar godt betalt for store pakker selv om vekten er lav...

Bestilte en pakke som veide 3,5 kg og ble fakturert for 12kg pga størrelse (en sekk).

Forventet at frakten skulle kose 355,- før moms, men de tok 710,-...

Kunne kjøpt sekken i Norge.....

 

Bestilte du frakt fra JetCarrier uten å sjekke prislista? Prislisten har en kolonne for vekt og en for volum. De har også følgende forklaring rett under prislista:

 

Eksempel og informasjon FLYFRAKT

Husk at vi har vekt/volumberegning. Vi bruker faktoren 4,5. Dette betyr at pakken din kan ha 4,5 gang så stort volum som vekt. Overstiges dette blir den beregnet etter volum. For eksempel om en pakke veier 10 og er på 50 liter, da vil den bli betraktet som en 11 kilos pakke (50 / 4,5 = 11,11).

 

Dette lar seg ikke misforstå, og hvis du har bestilt en vare uten å undersøke hvor stor pakken er, så kan du ikke skylde på JetCarrier i etterkant.

 

Jeg skjønner at det er sure penger, men dette må du faktisk ta på egen kappe.

Helt enig med deg i det! Det er min egen skyld. Det er bare ment som en advarsel til andre.

Men samtidig så er det ikke så lett å vite det nøyaktige målet på en pakke når du bestiller den. Og adressen til JetCarrier må du jo oppgi hvis du skal få den sendt til din "postkasse".

 

På tross av prisen blir jeg nok fornøyd med sekken uansett :-)

Lenke til kommentar
Har ingenting å utsette på leveringstiden. De leverer varen!!!

Men prisberegningen deres er ikke alltid like god...

 

De tar godt betalt for store pakker selv om vekten er lav...

Bestilte en pakke som veide 3,5 kg og ble fakturert for 12kg pga størrelse (en sekk).

Forventet at frakten skulle kose 355,- før moms, men de tok 710,-...

Kunne kjøpt sekken i Norge.....

 

Det står klart å tydelig at de tar betalt for det som blir størt enten for tyngde eller volum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...