Gå til innhold

Dell Vostro 1500 VS Hp Pavilion dv9575


Anbefalte innlegg

Hei

 

Å velge ny bærbar data skal jo ikke være lett. Hadde egentlig bestemt meg for Hp pc'en, men så hører jeg så utrolig mye om at Dell Vostro pc'ene vistnok skal være et utrolig godt kjøp, og at skjermkortet på Hp'en er ganske dårlig. Så hvem skal jeg velge?

 

Vostro'en har et bedre skjermkort og bedre garantiavtale, den er også 1500 kr dyrere med det oppsette jeg har valgt, samtidig har den mindre skjerm, mindre harddisk og etter min mening et mye styggere design enn Hp 9575. Det kan være bildene lyver men jeg syntes Vostro ser i overkant stor og klumpete i forhold til Hp'en. Sitter nå på en Inspiron 6400 som er ganske lik designmessig og kan ikke si den er det peneste jeg har sett på..

 

Jeg skal ha denne pc'en i 3-4 år. ha den for det meste hjemme (har ikke lenger stasjonær) men ha den med på skolen ved noen få annledninger, kan noen komme med et godt argument som får meg til å velge en av pc'ene?

 

Ps: Bare si fra om det er noe dere ville rettet på i Vostro oppsettet.

 

Dell Vostro

 

Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista® Home Basic - norsk

3 års service på stedet neste arbeidsdag

15.4" WXGA+ TFT skjerm (1440x900 oppløsning) med TrueLife™- widescreen

Matt Jet Black med 2,0 megapikslers kamera

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

120 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT

Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon

9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

Tjenester og Programvare

Ingen ulykkesforsikring

Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk

Tilbehør

Ingen bæreveske

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-Card - Europa

Microsoft® Works 8.5 - norsk

 

 

HP Pavilion Dv9575

CPU : Intel® Core™ 2 Duo prosessor T7300 2,0 GHz, Nivå 2-cache 4 MB

Skjerm : 17" WXGA High Definition Brightview Widescreen 1440x900

Minne : 2048 MB DDR2 667 Mhz (2 x 1024 MB) (Maks 4 GB minne)

Harddisk : 320 GB SATA-harddisk (2x160GB), 5400 rpm (opptil 9 GB partisjon for gjenoppretting av system)

Chip-set : Intel® Core™ 2 Duo

Grafikk : NVIDIA® GeForce™ 8600M, med 256 MB dedikert skjermminne PCI Express opptil 1023 MB

Optisk enhet : DVD-Brenner med to formater (+/-R +/-RW) med støtte for dobbeltlag) Lightscribe

Lydkort : 3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd, 16 bits integrert Altec Lansing høytalere.

Batteri : 8 cellers litiumionbatteri (li-lon) (90 W vekselstrømsadapter)

Eksterne porter : 3 USB 2.0, 1 HDMI-kontakt, 1 VGA-port, 1 RJ11 modemkontakt, 1 RJ45 ethernet-kontakt, S-video TV-utgang, 2 hodetelefonutganger, 1 mikrofoninngang, 1 IEEE 1394, fjernkontroll-infrarødport (fjernkontroll tillegg), kabelforankringskontakt

Kommunikasjon: 5 i 1 minnekortleser og ett ExpressCard/54-spor (støtter også ExpressCard/34) Secure Digital-kort,

MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort Høyhastighets 56k-modem Ethernet 10/100BT integrert nettverksgrensesnitt Intel® PRO/Wireless 4965AGN nettverkstilkobling Bluetooth® trådløst nettverk Ett ExpressCard/54-spor (støtter også ExpressCard/34)

Webcam: Ja, integrert i toppen med integrert mikrofon

Modem : Ja

Bluetooth: Ja, integrert

Nettverkskort : 10/100 LAN integrert, 802.11 a/b/g WLAN

Endret av Sondre05
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...