Gå til innhold

Ingen bass med NAD c272, hvordan koble?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har et par QLN Artech 12 som jeg tenkte å drive med en NAD T754 reciver og en NAD C272 effektforsterker.

 

Når jeg var i Hifiklubben sa de at jeg kunne kjøre C272'en til å drive bass elementene og T754'en til å drive diskant \ mellomtone.

 

 

Men hvordan får jeg dette til?

Nå har jeg koblet høyttaler kabler fra T754 sine front utganger til HF på høyttaleren. Også har jeg en to til en splitter på hver av pre-out\Main in til frontene, for å så kjøre en signalkabel opp til "Variable in" på C272'en, deretter går det høyttaler kabler fra Speakers A til LF på fronthøyttalerene.

 

Men med dette oppsettet så får jeg ikke igang basselementene... Noen som har noe ide om hvorfor de ikke fungerer?

 

Håper på svar fort! :p

 

EDIT1: Må man på noen måte enable pre-out utgangene på reciveren?

Endret av Joakim87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

 

Jeg har et par QLN Artech 12 som jeg tenkte å drive med en NAD T754 reciver og en NAD C272 effektforsterker.

 

Når jeg var i Hifiklubben sa de at jeg kunne kjøre C272'en til å drive bass elementene og T754'en til å drive diskant \ mellomtone.

 

 

Men hvordan får jeg dette til?

Nå har jeg koblet høyttaler kabler fra T754 sine front utganger til HF på høyttaleren. Også har jeg en to til en splitter på hver av pre-out\Main in til frontene, for å så kjøre en signalkabel opp til "Variable in" på C272'en, deretter går det høyttaler kabler fra Speakers A til LF på fronthøyttalerene.

 

Men med dette oppsettet så får jeg ikke igang basselementene... Noen som har noe ide om hvorfor de ikke fungerer?

 

Håper på svar fort! :p

 

Mvh

Joakim Tørmoen

 

EDIT1: Må man på noen måte enable pre-out utgangene på reciveren?

9442593[/snapback]

 

Jeg er litt usikker på hva du mener når du skriver:"Også har jeg en to til en splitter på hver av pre-out\Main in til frontene, for å så kjøre en signalkabel opp til "Variable in"

 

Kan du forklare nærmere ?

 

Hvis jeg har forstått deg riktig skjønner jeg ikke helt hva du skal med en splitter ? :hm:

Lenke til kommentar
Heisann

 

Jeg har et par QLN Artech 12 som jeg tenkte å drive med en NAD T754 reciver og en NAD C272 effektforsterker.

 

Når jeg var i Hifiklubben sa de at jeg kunne kjøre C272'en til å drive bass elementene og T754'en til å drive diskant \ mellomtone.

 

 

Men hvordan får jeg dette til?

Nå har jeg koblet høyttaler kabler fra T754 sine front utganger til HF på høyttaleren. Også har jeg en to til en splitter på hver av pre-out\Main in til frontene, for å så kjøre en signalkabel opp til "Variable in" på C272'en, deretter går det høyttaler kabler fra Speakers A til LF på fronthøyttalerene.

 

Men med dette oppsettet så får jeg ikke igang basselementene... Noen som har noe ide om hvorfor de ikke fungerer?

 

Håper på svar fort! :p

 

Mvh

Joakim Tørmoen

 

EDIT1: Må man på noen måte enable pre-out utgangene på reciveren?

9442593[/snapback]

 

Jeg er litt usikker på hva du mener når du skriver:"Også har jeg en to til en splitter på hver av pre-out\Main in til frontene, for å så kjøre en signalkabel opp til "Variable in"

 

Kan du forklare nærmere ?

 

Hvis jeg har forstått deg riktig skjønner jeg ikke helt hva du skal med en splitter ? :hm:

9444086[/snapback]

Ja... altså, tror jeg tar en tur ned på hifiklubben idag og spør hva de mener jeg skulle med de splitterne for det skjønner ikk ejeg heller... men jeg har fjernet de nå, men fortsatt ikke noe lyd... nå er det ikke diskant engang

 

 

EDIT: det er koblet slik, og får ikke noe lyd

Endret av Joakim87
Lenke til kommentar

For at du skal få signal både til den integrerte effektforsterkeren i T754, må du ha koblet slik at det kommer signal tilbake inn i Main In.

 

Så koble den enden hvor det er èn plugg i Pre Out.

Koble den ena av de pluggene som er på enden med to plugger i Main In, og den andre i effektforsterkeren (C272).

 

Det er slik det skal være, og om det er slik du har gjort det, så er det noe galt en vei.

 

Det skal altså bli omtrent slik: 24913312030.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...