Gå til innhold

Rettigheter mtp tid og reperasjoner


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en TV inne til reperasjon hos et firma på Møre. TV'en ble kjøpt fra en kjent nettbutikk i januar og sluttet å virke i slutten av juli(defekt lampe). Etter å ha slitt med å få tak i noen hos nettbutikken, fikk jeg etter over en uke vite at jeg måtte sende den til firmaet på Møre.

 

TV'en ble sendt 9/8 fra Trondheim. Etter jeg sendte fra meg TV'en, har jeg verken fått noe respons fra netthandelen eller tv-reperatøren. Har sendte endel epost(uten å få svar) og forsøkt å ringe endel ganger. Har hos både nettbutikk og reperatøren fått høre at de ikke sitter med detaljer i saken, og må ringe meg opp igjen. Har ikke blitt oppringt.

 

Det har nå gått en måned, og jeg begynner å bli ganske lei mtp at dette er en tv til over 10000,- som jeg kunne tenkt meg å få tilbake. Det som er irriterende er at ingen kan gi meg noen status på tv, har ikke engang fått et servicenr!

 

Har skummet gjennom forbrukerkjøpsloven, men er nok flere her som er mer lovkyndig enn meg. Hva skal til for at jeg kan kreve leie-tv?(Det ble avvist fra nettbutikken da jeg ringte de). Hva bør neste skritt for meg være?(Forsøke å heve kjøpet dersom jeg ikke får tilbake tv'en innenfor rimelig tid? Kompensasjon?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge forbrukerkjøpsloven kan du kreve et låneprodukt dersom reperasjon tar over 7 dager, MEN ikke dersom dette fører til en vesentlig kostnad for butikken. Så hvis de må gi deg en ny salgsvare for så å måtte selge den med tap i etterkant så kan det anses som en urimelig kostnad.

De fleste seriøse aktører har stort sett liggende et parti med "låne-produkter" til kunden.

 

Du kan kreve heving av kjøpet etter urimelig lang tid. Normen der ligger på over 4-5 uker, hvis ikke annet er avtalt eller spesielle omstendigheter råder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...