Gå til innhold

Telenor INN i NIX igjen


Anbefalte innlegg

Beklager om dette er på feil sted.

 

 

Telenor har snudd 180 grader og meldt seg inn i NIX igjen...

 

Virker som de forstod problematikken de selv skapte, og har vel i tillegg mistet en god del kunder.

 

 

Dabladet sier Telenor er i NIX igjen

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/09/06/511235.html

 

VG sider de kanskje skal inn i NIX igjen

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=161922

 

 

Telenors egen begrunnelse er at NIX har forrandret på avtalen, noe jeg tror er ren BS fra Telenors side, ren cover-up for og skli unna tap..

 

Lurer egentlig på hvor mye penger Telenor tapte på dette, kan ikke ha vert noe billig afære tror jeg, omlegging av traffikk, ansettelse av nye folk, tap av store kunder, opplæring, sparke nye folk...

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om Telenor skal tilbake hos NIX er det ikke nødvendigvis noen grunn til å juble. De nye reglene hos NIX (som faktisk er grunnen til at Telenor vil koble seg på igjen), er jo at de selv bestemmer hvem de skal peere trafikk med. Så i teorien vil ikke det gå trafikk fra Telenor til f.eks NRK, med mindre NRK betaler Telenor.

 

Jeg ville ikke ropt hurra helt enda...

Lenke til kommentar
Selv om Telenor skal tilbake hos NIX er det ikke nødvendigvis noen grunn til å juble. De nye reglene hos NIX (som faktisk er grunnen til at Telenor vil koble seg på igjen), er jo at de selv bestemmer hvem de skal peere trafikk med. Så i teorien vil ikke det gå trafikk fra Telenor til f.eks NRK, med mindre NRK betaler Telenor.

9443569[/snapback]

Betyr det at selv om Telenor er koplet på NIX, kan de sperre trafikken fra NRK?

 

Husker for noen år siden at innholdsleverandørene ville gjerne ha penger av nettleverandørene for de tjente lite på reklame og ingen ville kjøpe abbonnement. Nå er det snudd på hodet, Telenor vil ha reklamepengene til NRK og Aftenposten.

Lenke til kommentar
Selv om Telenor skal tilbake hos NIX er det ikke nødvendigvis noen grunn til å juble. De nye reglene hos NIX (som faktisk er grunnen til at Telenor vil koble seg på igjen), er jo at de selv bestemmer hvem de skal peere trafikk med. Så i teorien vil ikke det gå trafikk fra Telenor til f.eks NRK, med mindre NRK betaler Telenor.

9443569[/snapback]

Betyr det at selv om Telenor er koplet på NIX, kan de sperre trafikken fra NRK?

9444962[/snapback]

Såvidt jeg vet er avtalen hos NIX endret så man kan bestemme selv hvem man vil utveksle trafikk med (slik det er hos de fleste internasjonale IX-punkt). Så saken er i bunn og grunn ikke forandret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...