Gå til innhold

Hvilken grei taste-/MMS-/ringetelefon? Maks 3000,-


MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha en ny telefon (duh). Min gamle LG G5400 er på god vei til å takke for seg, og begynner å bli litt senil på sine gamle dager. :hm: Prisantydning er maksimum (gjerne mindre enn) 3000,-, med litt fokus på valuta for pengene (jeg betaler ikke 1000,- for funksjonalitet og 2000,- for utseende). Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne eller hva jeg skal ta tak i, så derfor retter jeg meg mot dere eminente forumbrukere.

 

Her er en grei oppsummering av mine (etter mitt syn relativt enkle) krav (såvidt jeg kommer på er dette alt jeg krever):

 

Telefonen...

...må være god å skrive på for store tomler

...må ha noenlunde god talekvalitet

...må ha kamera som fungerer helt greit til MMS-bruk

...må tåle en støyt (trenger ingen ekstreme løsninger her, men må kunne mistes i bakken noen ganger)

...må ha alarmfunksjon

...må ha god kalenderfunksjon (med påminnelser, aller helst også med utsetting)

...bør ha en relativt ålreit oversettelse (hater dårlige oversettelser)

...bør ha en grei batterilevetid

 

Den skal være uten abonnement, ettersom jeg har dette fra før av.

 

Det er en stor fordel om det er en klapptelefon eller om den er skyvbar, for da slipper man alt tullet med tastelås. Jeg har dessuten opplevd disse som mer solide enn andre. Dette er dog ikke et kriterium.

 

Det er så klart fint om den ser bra ut også, men det ovennevnte teller mest.

 

Jeg takker stort for alle svar. :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte Nokia 6290 for en måneds tid siden, og er veldig fornøyd.

 

Det er en klapptelefon, har stort sett alt det overnevnte, bortsett fra god batteritid...Har også store tomler, og det er en drøm å skrive SMS'er på den! ;)

9428800[/snapback]

Etter å ha lest amobil.nos test av denne, må jeg si at den virker som et ganske perfekt valg. :wee: Skal lese litt flere omtaler av den, så får vi se.

 

I mellomtiden mottas andre forslag fremdeles med stor takk. :)

Lenke til kommentar
Må si jeg har relativt store tomler selv. Når jeg bruker W880i til dama så trykker jeg gjerne på 3-4 taster samtidig.

 

Har selv en K800i og trives veldig bra med denne.

Test her

9430747[/snapback]

Takker for tips, men jeg tror ikke jeg går for noe med stikke. Folk i vennekretsen min har dårlige erfaringer med ymse telefoner med stikke... Dessuten vil jeg her få problemet med tastelås, noe jeg egentlig ikke kan fordra. (Dette forverres av at kameradekselet går lett opp, selv i lommen, og da går tastelåsen av.)

 

Kanskje det største minuset for meg er at den endrer hvilket ord i ordboken som kommer først opp når man skriver en melding - når jeg skal skrive "du" trykker jeg automatisk nå 3 --> 8 --> pil ned (i motsetning til "et", som bare er 3 --> 8). Dersom jeg hver gang jeg skal skrive slike vanlige ord må stoppe opp og oppfatte hva jeg faktisk skriver, kommer dette til å senke hastigheten betraktelig.

 

Når det er sagt, så må jeg si at telefonen ut i fra testen virket som en meget god telefon ellers. :)

 

Jeg takker for tipset, og folk må gjerne komme med nye.

Lenke til kommentar

Dersom ingen har innvendinger eller nye forslag, så tror jeg at jeg bestiller om ikke lenge (aka, innvendinger og forslag er meget velkomne). Komplett.no bør vel duge? Ser at CDON.com er billigere og har lavere frakt (29,-), men jeg vet ikke hvordan de er på service dersom noe skulle gå galt.

 

Og ja, det glemte jeg nesten - jeg tenker på å kjøpe med et 2 GB microSD-kort (det koster jo bare noen få hundrelapper ekstra). Har det noe å si hvilket jeg kjøper? Jeg ser i prisguiden at Nokia sitt er mye dyrere enn f. eks. SanDisk eller PNY sitt. Spiller kortet mye inn på den generelle ytelsen? I så fall går jeg ikke av veien for å spandere et par ekstra hundringser på et kort som gjør at telefonen går raskere / ikke går tregere de neste par årene.

 

Dersom jeg bestiller fra komplett.no, så kom gjerne med anbefalinger på 2 GB minnekort fra denne listen.

 

Igjen, takk for all hjelp. :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...