Gå til innhold

Grafikk kort driver til xps m1710


insider

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. lurer på om det ikke har kommet noe nyere driver til xpsen

Fant en som kom ut 10 jul 2006. Den begyner vel å bli vel gammel.

 

Noen som vet om noe nyere ? (som fungerer)

 

Mvh Fredrik Sørlien

9428638[/snapback]

Det hadde hjulpet om du sa hvilket skjermkort og OS du har. Men either way så skal det finnes nyere drivere enn fra i fjor.

Og de finner du her:

http://support.euro.dell.com/support/downl...o&catid=&impid=

 

Det finnes også andre som utgir drivere til ditt GPU, men de fra Dell er nok de beste.

Lenke til kommentar
Bare å laste ned fra Nvidia. Det har jeg gjort ettersom Dell er så himla treige.

9429713[/snapback]

 

En kamerat har en Dell laptop hvis skjermkort ikke er listet opp hos nvidia. Kanskje det er spesiallaget for Dell. Han må rote rundt i Dell systemet for å finne drivern og det er ikke alltid lett med modeller som ikke er i produksjon lenger.

Lenke til kommentar

Sliter også med dette, til stasjonæren og bærbaren, begge driverene ble sist oppdatert sommeren 2006 når jeg prøver å hente fra dell.no. Har et X1400 i min Inspiron 6400, og GeForce 7950 GX2 i min Dimension 9200.

 

Har prøvd å laste ned fra Nvidia.com og ati.com, men får bare beskjed om å hente driverene fra dell.com. Litt kjedelig igrunn, å ha over 1år gamle drivere...

Endret av Trazor
Lenke til kommentar
Bare å laste ned fra Nvidia. Det har jeg gjort ettersom Dell er så himla treige.

9429713[/snapback]

 

En kamerat har en Dell laptop hvis skjermkort ikke er listet opp hos nvidia. Kanskje det er spesiallaget for Dell. Han må rote rundt i Dell systemet for å finne drivern og det er ikke alltid lett med modeller som ikke er i produksjon lenger.

9429757[/snapback]

-hva mener du med det der? ikke er

M1710 ute av produksjon, ellers klarer jeg ikke se hva ditt innspill hadde med saken å gjøre.

 

 

Som snerk sier så avhenger det av hvilket OS du bruker.

Fordi Vista skal kunn a lisence signed drivers, det vil si kunn signerte drivere fra enten dell eller Nvidia.

har du XP er du mer flexsibel på det området.

Lenke til kommentar

For å svare litt på hva folk spørr etter:

 

har et nvidia go 7950 gtx og kjører win xp.

 

skal sjekke sidene dere har linket til

 

takk for svar

 

edit: Har prøvd to drivere men får bare at nvidia setupprogram ikke finner noe drivere som passer med mitt hardware disse er fra nvidia.com

Endret av insider
Lenke til kommentar

Bruk ikke 3. parts drivere, ikke annbefallt.

 

Dell:

ATI: Dell's skjermkort er OEM, dvs at ATI har spesial laget kortene til og passe Dell's behov og ønsker.

Dell ser på de drivera som du finner på sidene til og være komplette, og uten behov for noen nyere versjon, ettersom du ikke vil vinne på og skifte driver.

 

nVidia: Dell's skjermkort fra nVidia er standard nVidia, dvs at du KAN laste ned fra nVidia sine sider, om de har drivere tilgjengelig.

 

Om ikke så bør du laste ned fra Dell sine sider.

Lenke til kommentar
Bruk ikke 3. parts drivere, ikke annbefallt.

 

Dell:

ATI: Dell's skjermkort er OEM, dvs at ATI har spesial laget kortene til og passe Dell's behov og ønsker.

Dell ser på de drivera som du finner på sidene til og være komplette, og uten behov for noen nyere versjon, ettersom du ikke vil vinne på og skifte driver.

 

nVidia: Dell's skjermkort fra nVidia er standard nVidia, dvs at du KAN laste ned fra nVidia sine sider, om de har drivere tilgjengelig.

 

Om ikke så bør du laste ned fra Dell sine sider.

9439801[/snapback]

Ytelsesmessig er drivere fra Laptopvideo2go eller Omega, mye bedre enn OEM-driverne til Dell (Mest fordi de er oppdaterte, noe dell gjør annethvert kvartal?), så jeg skjønner ikke helt grunnen til utsagnet ditt..? Og du kan ikke bruke drivere fra nvidia.com/ati.com fordi laptop-kort er ikke definert i skjermkortdriverens .inf-fil.

 

*edit*

leif

Endret av nisselue
Lenke til kommentar

Nisse: Dell ser ikke noe behov for og slippe noen oppdatert ATI driver, pga at du vil ikke vinne noe på verken stabilitet eller ytelse.

 

kort og greit.

 

**Om maskinen kræsjer og du sier at du har 3. parts software driver kommer uansett supporten be deg reinstallere orginal driver, om de ikke ber deg om reinstallasjon av hele systemet for og være sikkre på at problemet ikke er SW rellatert.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Nisse: Dell ser ikke noe behov for og slippe noen oppdatert ATI driver, pga at du vil ikke vinne noe på verken stabilitet eller ytelse.

 

kort og greit.

 

**Om maskinen kræsjer og du sier at du har 3. parts software driver kommer uansett supporten be deg reinstallere orginal driver, om de ikke ber deg om reinstallasjon av hele systemet for og være sikkre på at problemet ikke er SW rellatert.

9439896[/snapback]

Jeg har selv en laptop fra dell med ati-kort, og jeg fikk mye bedre ytelse, konfigureringsmuligheter og stabilitet med drivere fra omega enn oem-driverne.

 

Driverne er i bunn og grunn laget av leverandøren, men "tweaket" av Dell.

Lenke til kommentar
Bare å laste ned fra Nvidia. Det har jeg gjort ettersom Dell er så himla treige.

9429713[/snapback]

 

En kamerat har en Dell laptop hvis skjermkort ikke er listet opp hos nvidia. Kanskje det er spesiallaget for Dell. Han må rote rundt i Dell systemet for å finne drivern og det er ikke alltid lett med modeller som ikke er i produksjon lenger.

9429757[/snapback]

-hva mener du med det der? ikke er

M1710 ute av produksjon, ellers klarer jeg ikke se hva ditt innspill hadde med saken å gjøre ...

9436451[/snapback]

 

kanskje du klarer å se nå ...? :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...