Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan koble nyinstalert maskin til internett?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvordan jeg skal koble en nyinstalert Windows XP Home maskin til internett.

 

Jeg har koblet til nettverkskabelen inn i maskinen fra routeren, men det er ingen kobling der. Når jeg går inn på "Nettverkstilkoblinger" så er det ingen aktiv kobling der. Egentlig så skulle jo "Lokal tilkobling" vært der, men det er den ikke. Hva er det jeg må gjøre for å få opp den? :hmm:

 

Eksempelet er fra en maskin som har dette riktig:

642jvqo.jpg

 

 

Mvh

Andreas

Endret av Treasure
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er akkurat det jeg skal ha internett tilkoblinga til: Instalere drivere. Men jeg må kanskje instalere drivere til nettverkskortet først? Jeg har formatert og instalert windows før, uten problemer med dette.

 

Løsningen kan kanskje være å laste ned drivere fra en annen maskin, også legge de over på en minnepenn?

Lenke til kommentar
Det er akkurat det jeg skal ha internett tilkoblinga til: Instalere drivere. Men jeg må kanskje instalere drivere til nettverkskortet først? Jeg har formatert og instalert windows før, uten problemer med dette.

 

Løsningen kan kanskje være å laste ned drivere fra en annen maskin, også legge de over på en minnepenn?

9426761[/snapback]

Gjør det.

Lenke til kommentar
Edit: Det står bare i enhetsbehandling under nettverkskort: 1394-nettverkskort. hvordan finner jeg de riktige driverene?

 

1394-kort er FireWire og kan sjelden brukes som et vanlig nettverkskort. Gjør som de andre foreslo her; hent ned driverpakke for hovedkort fra hk-produsenten. Der finner du gjerne drivere som "chipset", "network/ethernet", "agp-port" osv. Begynn med chipset-driverne, og deretter network.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...