formann Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 (endret) Jeg har en gammel IBM x225 med SBS2003 som skal byttes ut med en x3400. Det er flere måter å gjøre dette på, men jeg har kun gjort denne operasjonen én gang tidligere ettersom vi normalt sett har byttet ut OS samtidig. Planen er å installere SBS2003 på den nye serveren, og så kjøre dcpromo for å få replikert AD fra den gamle serveren. Så installere exchange, men her venter jeg litt motstand. Regner ikke med at SBS er så glad i å ha 2stk back-end exchange samtidig. Noen som har erfaring med migrering på SBS2003, og har funnet en grei metode å gjøre dette på? Full backup /m system state, og så kjøre recovery på den nye? Denne varianten tror jeg ikke er noe sjakktrekk ettersom det er kjørt en oppgradering fra SBS2000 til 2003 tidligere. Har hatt noen lange kvelder tidligere når jeg har forsøkt å kjøre recovery fra en maskin som er oppgradert fra 2000. Mappestruktur er ikke lik. Endret 4. september 2007 av formann
lohelle Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 SBS har vel ikke støtten du trenger for å "replikere" AD ? Det er vel en av begrensingene.. Om det er pga kapasitet dere bytter sever så ville jeg klonet diskene og fått disse opp på ny server. Om det er kompatible nok diskkontrollere så skal dette gå bra. Om det er RAID-kontroller av et slag så er det jo bare å installere driver for kontrolleren den NYE serveren har FØR dere kloner diskene.. Det blir selvsagt litt opprydding av drivere og management-software etterpå, men dette er jo en smal sak?
formann Skrevet 4. september 2007 Forfatter Skrevet 4. september 2007 SBS har vel ikke støtten du trenger for å "replikere" AD ? Det er vel en av begrensingene.. Om det er pga kapasitet dere bytter sever så ville jeg klonet diskene og fått disse opp på ny server. Om det er kompatible nok diskkontrollere så skal dette gå bra. Om det er RAID-kontroller av et slag så er det jo bare å installere driver for kontrolleren den NYE serveren har FØR dere kloner diskene.. Det blir selvsagt litt opprydding av drivere og management-software etterpå, men dette er jo en smal sak? 9424877[/snapback] Skulle gjerne ha speilet diskene og tatt jobben med å rydde opp i drivere etc. etterpå, men det er så ekstremt mye rot på den gamle serveren at resultatet blir uakseptabelt. Den er som sagt oppgradert fra SBS2000, og da blir det alltid litt shabby etter noen år. Det er rot, "bugs" og kapasitet som er årsaken til alt skal over på ny server. SBS har ikke problemer med å replikere AD, ei heller kjøre 2 DC så lenge GC ligger på SBS´n. Jeg har nettopp kjørt dcpromo på den nye serveren, og alt gikk som smurt. Nå gjenstår det bare å flytte over FSMO, installere exch samt sql, så er jeg klar til å flytte over all data. Jeg ble litt utolmodig, så jeg kastet meg like gjerne ut i det Gode råd er fortsatt mer en velkomne. Blir ikke ferdig med dette i dag uansett.
lohelle Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 JA, er det mye rot så er det like greitt å starte "clean". Var HELT sikker på at SBS ikke støttet dette.. men da lærte jeg noe nytt gitt! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå