Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sata array netware 6.5


Anbefalte innlegg

Hey, veit ikke om dette er rette plassen å skrive men here goes;

 

specs:

Proliant ml350 g5 server

2 x scsi (r1+0)

4 x sata (r5)

 

Har for noen dager sia installert nw 6.5 på serveren, brukte hp smart start da, for å konfigurere raiden på scsi diska, dette funker bare bra.

 

Problemet er at i dag fikk vi de 4 sata diskene, konfa raid i smartstart og lukka den, starta serveren oog.. den finner ikke de nye diskene.

 

Storage - Devices står det følgende:

"0x9" (Descripton: HP Smart Array E200i Slot 0 LUN 0)

Størrelse: 68,x gb - Dette er sys diskene, som funker flotters

og

"0xa" (Desc: HP Smart Array E200i Slot 0 LUN 1)

Størrelse: 0.00 byte - ?

 

Så ser jeg på monitor, under storage devices står det følgende

HP Smart Array E200i Slot 0 LUN 0)

- Under denne står sysopsettet, som funker

 

HP Smart Array E200i Slot 0 LUN 1)

- Under denne, står det "Unindentified media"

 

Har en anelse om at dette er et flaut lett "problem", men siden vi ikke har kompetanse innen netware, og sjefen min som skal ha, ikke vet akkurat dette, så må jeg bare bite i gresset og spørre her

 

På forhånd takk!

Anders :hmm:

Endret av contempt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg tolker det har du to forskjellige RAID, ett basert på SCSI og ett på SATA. Hvis SCSI-RAIDet fungerer og dette blir kontrollert av HP Smart Array E200i, betyr jo dette at "HP Smart Array E200i" er en SCSI-RAID-kontroller.

 

Da vil det jo være riktig å anta at du må aksessere en annen kontroller for SATA-RAIDet... (?)

 

EDIT: Glem det. Jeg lever litt i gamle dager ennå, der det ikke fantes kombinerte SAS/SCSI/SATA-kontrollere :)

 

"Mix-and-match SAS and SATA hard drives, lets you deploy drive technology as needed to fit your computing environment. "

http://h18000.www1.hp.com/products/quicksp.../12460_div.HTML

Endret av Caze
Lenke til kommentar
MEN: har dere installert 128MB BBWC upgrade til RAID-kontrolleren? Dette er nødvendig for å kunne bruke RAID5, nemlig:

 

"Q3. What RAID levels are supported by the Smart Array E200?

A3. The SA-E200/64 supports RAID 0, 1 and 1+0.. RAID 5 is available by adding the 128MB BBWC upgrade. "

 

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pscmisc/vac...5-qanda.html#c3

9430442[/snapback]

 

Vi har klart å sette opp Raid 5 på kontrolleren, og den logiske disken er helt ok står det i både acu og bios. Problemet er bare at det ikke synes i Netware :thumbdown:

 

Har for øvrig den nyeste firmwaren til e200i kontrolleren samt den nyeste netware driveren for kontrolleren

Endret av contempt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...