Gå til innhold

OC hjemmehjelp i Oslo?


Anbefalte innlegg

Prøver meg her jeg.

Klart det hadde vært artig å lært litt OC, men nå begynner jeg å få lovelig dårlig tid. Skal på et LAN 14. september, og har litt for mye annet jeg skulle gjort innen den tid...Flytter inn i nytt hus i morgen...

Anyway. Hadde vært knall å fått trimma PC'en litt før LANet, men har altså ikke tid til å lære meg dette selv. Fikk ny PC nå rett før vi flyttet ut (ja jeg er pr. i dag bostedsløs ;), men bare til i morgen ) Og har bare fått installert det mest nødvendige på den. Har en del som skal installeres og tunes før LANet også.

 

Så da frir jeg til dere her inne. Vet det er en sur snarvei, men er min eneste sjangs pr. i dag.

 

Noen som er så vennlige å hjelpe? Jeg kan evt. komme med PC til deg, eller hente bringe deg til et annet sted vi (les du) kan jobbe.

 

Maskinen består av:

ASUS P5K Deluxe Wi-Fi

E6850

2 x 2 Gb Geil PC6400, Black dragon

eVGA8800 GTX

Toughpower850W

...sånn i all hovedsak.

 

Belønning skal vi nok bli enig om.

 

Maskinen er ferdig bygget og i drift tataa2.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg flyttet nettopp til Tromsø, men skal "hjem" til Oslo etter helgen tenker jeg.

 

Det eneste problemet er, er at jeg forlot det meste da jeg flyttet til Tromsø. Hvis du har et sted å være, og den som har sendt deg PM ikke kan, så er det bare å ta kontakt!

Det gjelder også andre som trenger hjelp! :)

Lenke til kommentar

Hei alle snille hjelpere. Har havnet i offline hel**te, er på via mobiltelefon nå. Beklager at jeg ikke har fått gitt beskjed til dere som har sendt pm. Fluesopp har klokket maskinen for meg, og jeg er en glad mann. Glad for klokken og glad for at jeg gadd spørre om hjelp her inne. Håper jeg lærer litt at dette faget selv. Takk igjen til dere som var villig til å stille opp.

Lenke til kommentar

satte den på en fin 3.6 på 1,38v..hadde fin temp på load og siden den skal være dønn stabil 24\7 gamerpc med luftkjøling så er det ikke en altfor ille klokk....Den går glatt lengre, er en meget god cpu. Men det viktigste for han var at det var en moderat økning og at den er stabil.

Det meste blir stående på auto utenom volten til cpu som jeg satte selv og slått av alt som klokker ned når den idler, men de skal jeg prøve å sette på igjen...fungerer det så er det bare positivt, med tanke på at det er en spille-pc. Grunnen til at jeg ikke vil stille på for mye er rett og slett hvis det skal oppstå noe tull.

Og vil si at dette var en meget positiv opplevelse å hjelpe noen med dette.

Og før noen sier "hvorfor ikke høyere?"....pågrunn av at det viktigste var at den ble stabil og ikke varm...så utifra det så er jeg fornøyd.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Nå snakker vi:)

 

Epox EP-5PLai Socket LGA 775

 

Kjøler med en Scythe Infinity Passiv kjøling:)

Minnet er kjølt av en Corsair Dominator Airflow Fan.

 

Minnet nekter desverre å klokke høyere.....

Kan være at lydkortet mitt, det eneste jeg bruker som er inegrert har skyld i dette.....

Endret av Skruff
Lenke til kommentar

Prøvde å finne manual til kortet, men ikke en gang hjemmesida hadde det, menmen.........Har du mulighet til å slå av lydkortet ditt? Siden du har tenkt på det selv, så kan du jo prøve å slå av det og se om det går høyere?

Og åssen "Peis"cott har du?

Og hva har du på cpu-volt? nb-volt?

Og du burde få en vifte på cpukjølern også:)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...