Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor detaljert kan man overvåke et nettverk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv overvåker jeg nettverket på jobben, men det er jo en del av jobben min også :) Der er det mulig å se hvor mye som blir sendt frem og tilbake, hvilket program som blir brukt til aktiviteten, msn-samter (de blir sendt i klartekst), e-mail, passord, hvilke nettsider folk er inne på osv osv osv. Med andre ord det meste.

9453896[/snapback]

 

Isåfall bryter du norsk lov. Hadde du likt om andre har sittet og avlyttet dine telefonsamtaler selv om det er på jobb?

Lenke til kommentar

Isåfall bryter du norsk lov. Hadde du likt om andre har sittet og avlyttet dine telefonsamtaler selv om det er på jobb?

9454759[/snapback]

 

Jeg bruker informasjonen til å underholde nettet vårt, da vi blant annet er avhening å ha en stabil nettforbindelse ut, og ikke masse pc'er som står og laster ned dritt.

Dette skjer på veldig mange arbeidsplasser. Og jeg bryter ikke norsk lov. De ansatte vet at dette skjer, og har signert på avtaler. Ellers får de ikke jobbe i bedriften.

Jeg gir faen i informasjonen som blir sendt, og gidder ikke lese den. Men jeg må overvåke nettet.

Lenke til kommentar

Jeg bruker informasjonen til å underholde nettet vårt, da vi blant annet er avhening å ha en stabil nettforbindelse ut, og ikke masse pc'er som står og laster ned dritt.

Dette skjer på veldig mange arbeidsplasser. Og jeg bryter ikke norsk lov. De ansatte vet at dette skjer, og har signert på avtaler. Ellers får de ikke jobbe i bedriften.

Jeg gir faen i informasjonen som blir sendt, og gidder ikke lese den. Men jeg må overvåke nettet.

9454859[/snapback]

 

Selv om mange gjør det, og du har egen avtale de må skrive under på gjør ikke dette at norske lover ikke gjelder. Du kan jo ikke skrive en avtale med arbeidsgiveren om at de fritt kan bruke narkotika på jobben, og så er det greit. norges lover ligger over alt av avtaler.

Lenke til kommentar
Det var bare et eksempel, for å ta noe som ikke er lov i norge som ikke en egen avtale kan gjøre lovlig.

9454933[/snapback]

 

Det var isåfall et meget meget dårlig eksempel.

Forøvrig, de ansatte kan fritt velge å forlate jobben.

 

Poenget mitt er uansett at dette skjer på nærmest alle arbeidsplasser i større eller mindre grad. Det er faktisk nødvendig.

 

Forøvrig, visste du at mange bedrifter faktisk lagrer den mailen du sender inn og ut av en bedrifts nettverk? Dette er veldig vanlig, spesielt etter at exchange 07 kom ut, slik at det blir veldig lett å holde et arkiv hvor all mailen blir spart...

Ulovlig? Nei, egentlig ikke.

 

Det er sånn det fungerer, og må fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...