Gå til innhold

Oppgradere HK, CPU, PSU, GPU og RAM


Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å oppgradere pcen med nytt hovedkort med tilhørende cpu og ram, samt nytt skjermkort og en PSU som klarer å dra det hele. Tenker prismessig på å havne på ca. 5000,- totalt(bør ikke være mye over). Ønsker da tips om hva jeg bør gå for slik at jeg får mest mulig for pengene!

 

Maskinen skal brukes primært til fotoredigering og spilling av krevende oppgaver. Har fra før i maskinen to SATA disker, 2xDVD, SB Audigy ZS og kortleser. Planlegger ikke noe overklokking bortsett fra litt på skjermkortet for moro da.

 

Maskinen skal står på stuen, og derfor bør skjermkort og PSU lage forholdsvis lite støy (men dette er ikke det viktigste).

 

"Kravspesifikasjon":

- HK: Ikke lyd eller innebygd skjermkort. Må ha nettverk(gjerne GB) og helst firewire. Planlegger ikke å overklokke. Bør være stabilt og bra!

 

- CPU: Så kjapp som mulig for pengene. Hva er best nå, intel eller amd? Socket må da selvfølgelig bli avhengig av valg av HK...

 

RAM: 2GB av det som passer...

 

- Skjermkort: Det som gir mest for pengene i prisklassen. Bør være ganske stillegående med medfølgende kjøler, ihvertfall på idle.

 

- PSU: En stillegående, god og stabil PSU som drar systemet over uten noe krøll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen kommentarer til dette oppsettet her?

 

HK: Gigabyte GA-P35-S3, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH9, PCI-Ex16

 

CPU: Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

 

RAM: Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

 

Skjermkort: Sapphire Radeon X1950PRO 512MB GDDR3, PCI-Express, HDCP, 2xDVI-I, Lite-Retail

 

PSU: Corsair vx450w

 

 

Er det ellers noe jeg bør sjekke i forhold til kompabilitet med det jeg har i maskinen fra før?

Endret av Rincewind76
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...