Gå til innhold

beste kamera mobil?


schneidig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123897

Nokia N95 har jo godt kamera så vidt eg veit. Men dette er nokia, ikkje SE. Eg ville lest om mobilane på amobil.no. Der er testar av mobilar. På mobilane tester dei også kameraet.

 

Edit: N95 ja.

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar
Nokia n90 har jo godt kamera så vidt eg veit. Men dette er nokia, ikkje SE. Eg ville lest om mobilane på amobil.no. Der er testar av mobilar. På mobilane tester dei også kameraet.

9426185[/snapback]

 

Regner med du mente N95? hehe :p

 

Til trådstarter: Nokia N95 har det beste kameraet av alle nåværende mobiler på det norske marked, og du kan også lese en test der de sammenligner mobilen med digitalkameraer på Akam.no

Sony Ericsson K800i og K810i tar nesten like gode bilder, så hvis merke og pris er viktig, ville jeg atset på en av disse ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Nokia n90 har jo godt kamera så vidt eg veit. Men dette er nokia, ikkje SE. Eg ville lest om mobilane på amobil.no. Der er testar av mobilar. På mobilane tester dei også kameraet.

9426185[/snapback]

 

Regner med du mente N95? hehe :p

 

Til trådstarter: Nokia N95 har det beste kameraet av alle nåværende mobiler på det norske marked, og du kan også lese en test der de sammenligner mobilen med digitalkameraer på Akam.no

Sony Ericsson K800i og K810i tar nesten like gode bilder, så hvis merke og pris er viktig, ville jeg atset på en av disse ;)

9426976[/snapback]

 

Så klart. Skal fikse på det no :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

optikk for eksempel... Det er stor forskjell på et vanlig digitalkamera med 5mpx, og en mobil med 5mpx-kamera. Pga mye annen teknologi inni en mobil er det mye mindre plass til kameraoptikken... Det er derfor det også er så stor forskjell mellom ytelsen på kameraene til forskjelllige 2mpx-mobiler.. Autofokus og blitz hjelper også... Og selvfølgelig fargegjengivelse, skarphet osv..

Lenke til kommentar

LGs KU990 "Viewty" er jo også et godt alternativ:

5MP, Schneider-Kreuznach-optikk, autofokus, billedstabilisator og xenonblits m.m.

 

I tillegg har den et videokamera med maks oppløsning på 640x384 piksler, med mulighet for 16:9 format. Opptak i hele 120fps er mulig med denne og brukes ved slowmotion-opptak. Ellers filmer den i vei i stabile 30fps.

 

Alt dette på en 3" stor touch-skjerm med 240x400 piksler oppløsning og 262000 farger.

 

Pris: ca 4000,-

 

Omfattende test av LG KU990 (engelsk).

Endret av supra_pete
Lenke til kommentar
Nokia N95 har best bildekvalitet

K850i har bedre brukervennlighet.

LG KU990 har best videofunksjoner (klarer QVGA i 120FPS, og VGA i 30FPS noe som er ganske imponerende), mens videokvaliteten er cirka samme som N95

Ënkelt og greit :)

 

Men syns N95 har god brukervennlighet, og K850 har forferdelige taster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...