Gå til innhold

ny laptop! (valgets kvaler!)


shivaskunk

Anbefalte innlegg

hei. har måttet beslutte å investere i en bærbar. har sett en foreløpig strek ved 14-15000 kr. Jeg må nok beholde maskinen en goood stund, så jeg vil ikke spare på litt eldre, men billigere maskinvare. har hovedsaklig sett på zepto 6625WD fra netshop og compal ifl-90+ fra multicom..

 

la merke til at prisen for omtrent de samme spesifikasjonene lå 1000 kronasjer høyere på zepto'en, er det bare netshop som er dyrere, eller er det andre grunner til prisforskjellen?

 

jeg skal bruke pc'en i skolesammenheng, så derfor må den kunne kjøre tekstbehandlings-programmer og internett uten at den bråker i særlig grad.

 

noen som har erfaringer/ anbefalinger med disse to pc'ene ang. støy, yteevne og holdbarhet (har hørt noe om varmeproblemer), eventuelt andre forslag til lignende pc'er?

 

takker på forhånd for svar..

Endret av shivaskunk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er vel den jeg lener mest til for øyeblikket, men lurer på hvordan den ligger an sammenlignet med zepto'en og evt andre maskiner i samme prisklasse..

 

vil også presisere at skolebruken er såpass viktig at støy blir en viktig del i bestemmelsen. hvordan er støyen i ifl90+?

Endret av shivaskunk
Lenke til kommentar

det var blandt annet den artikkelen som fikk opp interessen min for denne maskinen. maskinen er absolutt o retning det jeg ser etter. men må si at i den artikkelen, var de nettop støyen jeg ikke fikk helt svar på, da jeg ikke har helt roen på om en summende harddisk er nok til å forstyrre i en lesesal.

 

derfor lurer jeg på om noen som har en av disse maskinene kan svare på nettop dette..

 

lurer bare på hvordan den ligger ann i forhold til zepto'en (og evt. andre lignende maskiner), da spesielt med tanke på støy, samt om det er noen kvalitets-forskjeller jeg bør vite..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...