Gå til innhold

Lage meg autoexec.cfg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er adskillelig mindre kommandoer jeg kan bruke i Source enn når jeg spilte 1.6

Det er vel serverene som sørger for anti-cheat på den måten visstnok.

 

Her er hva jeg har kommet på så langt:

 

rate "25000"

cl_updaterate "101"

cl_cmdrate "101"

cl_allowdownload "0"

cl_allowupload "0"

 

Noe mer som kan være en fordel å bruke?

 

En del finner jeg jo i options. Jeg skal ikke ha dårligere kvalitet-kommandoer.

 

Net_graph skal jeg binde.

 

cl_downloadfilter virker bare for nosounds? Sånne quake-sounds vil jeg ha om serverene bruker.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

hud_fastswitch 1

 

net_Graph 3

Net_graphos -13 (Så vises kun ping og fps)

 

Ikke noe mer tror jeg.. :p

Skrevet

Two of the most valuable commands to bind are cl_allowdownload and cl_allowupload. When connecting to a server, you may notice in the bottom left corner of your screen that there is a little status bar. This is the progress of your uploading/downloading of decals, etc. This makes the game very laggy, especially if it is a crowded game (more decals to download...) Find 4 keys you normally don't use. (I use i,o, k, and l) At the console, type: bind i "cl_allowdownload 0" to disable downloading, then type: bind o "cl_allowupload 0" to disable uploading. Now, when you start a game and it starts to download decals, you can just hit I and O to turn off download/uploading. To turn downloading and uploading back on, type: bind k "cl_allowdownload 1" and then type: bind l "cl_allowupload 1". Now hitting K and L will turn back on downloads/uploads of maps/decals, etc.

 

If you do not have downloading enabled when you join a server using a map you do not have, you will be kicked from the server... so make sure to re-enable the downloading before rejoining or joining a new server using the key that is binded to this command.

 

http://www.tweak3d.net/tweak/hl/

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

Gir det mindre lagg..? :)

 

 

bind i "cl_allowdownload 0"

bind o "cl_allowupload 0"

bind p "cl_allowdownload 1"

bind l "cl_allowupload 1"

 

Brukes P til noe..? K brukes til å snakke.. :p

Endret av Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

Det er også lurt og legge binds til og ta opp og kaste nades:

 

f.eks

 

bind "f" "use weapon_flashbang;wait;wait;wait;wait;+attack

 

Hvor mange ;wait du må ha avhenger av pingen din. :)

Endret av hiper
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Den commanden der fukka hele spillet,fikk ikke til å skyte i det hele tatt,holder på å avinstallere css fordi ingen andre måter fungerte.Får håpe det funker nå...

Skrevet (endret)

Diverse ting og tang jeg har i min autoexec:

 

//annet

r_3Dnow <-- kun for AMD prosessorer.

r_sse 1

r_sse2 1

r_mmx 1

fps_max 101

rate 25000

cl_cmdrate 100

cl_updaterate 101

cl_lagcomp_errorcheck 1

cl_lagcompensation 1

cl_resend 0

cl_crosshairscale 1900

cl_crosshairusealpha 1

cl_crosshairalpha 10000

hud_fastswitch 1

net_graph 3

net_graphpos 3

net_graphheight 130

sv_forcepreload 1

cl_minmodels 1

r_3dsky 0

cl_phys_props_max 0

 

I tillegg til dette bruker jeg to scripts:

 

 

//crosshair-farge

alias tg_clr "incrementvar cl_crosshaircolor 0 4 1"

bind "h" "tg_clr"

 

Dette stiller på crosshairfargen slik at jeg ser det best mulig. gult crosshair på feks. dust/dust2 er nogo for meg.

 

//modeller

alias tg_mdl "incrementvar cl_min_t 0 4 1; incrementvar cl_min_ct 0 4 1"

bind "j" "tg_mdl"

 

Samme som crosshair, bare med skinsene til spillermodellene. Hvit cammo på brett med mørk bakgrunn og omvendt er kos. :)

 

bind "x" "exec autoexec.cfg"

 

For å laste inn autoexec hvis noe skulle skje. Jeg har også alle tastene jeg bruker ingame overført fra config.cfg til autoexec, dette gjør det lettere å komme i gang igjen etter en evt. reinstallering.

Endret av Dirlewanger
Skrevet (endret)

 

Diverse ting og tang jeg har i min autoexec:

 

//annet

r_3Dnow <-- kun for AMD prosessorer.

r_sse 1

r_sse2 1

r_mmx 1

fps_max 101

rate 25000

cl_cmdrate 100

cl_updaterate 101

cl_lagcomp_errorcheck 1

cl_lagcompensation 1

cl_resend 0

cl_crosshairscale 1900

cl_crosshairusealpha 1

cl_crosshairalpha 10000

hud_fastswitch 1

net_graph 3

net_graphpos 3

net_graphheight 130

sv_forcepreload 1

cl_minmodels 1

r_3dsky 0

cl_phys_props_max 0

 

I tillegg til dette bruker jeg to scripts:

 

 

//crosshair-farge

alias tg_clr "incrementvar cl_crosshaircolor 0 4 1"

bind "h" "tg_clr"

 

Dette stiller på crosshairfargen slik at jeg ser det best mulig. gult crosshair på feks. dust/dust2 er nogo for meg.

 

//modeller

alias tg_mdl "incrementvar cl_min_t 0 4 1; incrementvar cl_min_ct 0 4 1"

bind "j" "tg_mdl"

 

Samme som crosshair, bare med skinsene til spillermodellene. Hvit cammo på brett med mørk bakgrunn og omvendt er kos. :)

 

bind "x" "exec autoexec.cfg"

 

For å laste inn autoexec hvis noe skulle skje. Jeg har også alle tastene jeg bruker ingame overført fra config.cfg til autoexec, dette gjør det lettere å komme i gang igjen etter en evt. reinstallering.

 

 

Oj, tusen takk for de to scriptsa rett ovenfor her, tror de kommer til å være til stor hjelp=)

Endret av Singh_Toor
Skrevet (endret)
Bra jobba :) men det en legger i autoexec.cfg er vel eter smak og behag er det ikke :p

Joda, man ligger inn det man føler man trenger å ha lett tilgjengelig i tilfelle man må forandre på noe. Jeg har snarvei til autoexec på desktop. Jeg bare alt-tab til desktop, redigerer autoexec og trykker på x når jeg er ingame igjen, så laster spillet inn den nye "autoexecen" ingame. Jeg slipper med andre ord å slå av spillet for å gjøre forandringer som å forandre på feks. crosshair og netsettings.

 

I tillegg har jeg disse kommandoene i oppstartsalternativer:

-console -heapsize 1048576 -noforcemspeed -noforceparms -noforcemacce -noipx -noudp -nojoy

Endret av Dirlewanger
Skrevet (endret)

r_worldlights "1"

r_worldlightmin "1"

r_shadowmaxrendered "-1"

r_lightaverage "0"

r_renderoverlayfragment "0"

r_modellodscale "0.3"

r_drawlights "0"

r_DispUseStaticMeshes "0"

r_shadows "0"

r_shadowrendertotexture "0"

r_rootlod "2"

r_3dsky "0"

r_decals "0"

r_avglight"0"

r_dispfullradius "2"

r_dynamic "0"

r_lightinterp "0"

r_rainradius "0"

r_rainsimulate "0"

r_rainsplashpercentage "0"

r_lod "5"

r_shadows "0"

 

mat_dxlevel "80" -> eller 70 hvis du hard dårlig gfx kort | dette bør prøves alene først

mat_antialias "0"

mat_bilinear "1"

mat_bufferprimitives "1"

mat_bumpbasis "0

mat_bumpmap "1"

mat_numtextureunits "0"

mat_fastnobump "1"

mat_filterlightmaps "1"

mat_filtertextures "1"

mat_forceaniso "0"

mat_forcedynamic "0"

mat_loadtextures "1"

mat_mipmaptextures "1"

mat_reducefillrate "1"

mat_showwatertextures "0"

mat_specular "0"

mat_trilinear "0"

mat_picmip "2"

 

func_break_max_pieces "3"

fog_enable "0"

fog_enable_water_fog "0"

 

cl_ragdoll_physics_enable "0"

cl_drawshadowtexture "0"

cl_smooth "0"

cl_pushaway_force "0"

cl_show_bloodspray "1"

cl_show_splashes "0"

cl_ejectbrass "0"

cl_show_bloodspray "1"

cl_show_splashes "0"

 

mp_decals "0"

muzzleflash_light "0"

 

violence_hgibs "1"

budget_show_history "0"

gl_clear "1"

 

Her har du en grei fps config, velg og vrak her. Spiller du public og irriterer deg over at folk sprayer mye dritt irundt? r_decals 0 = Du ser ikke noen sprays

r_decals 2048 = du ser alle sprays.

 

Her kan du binde f.eks Bind "o" "r_decals 0" Bind "p" "r_decals 2048"

 

Kommandoen for lik: cl_ragdoll_physics_enable "0"

 

Det er også lurt og legge til buyscript f.eks

 

 

Bind "f11" "Buy flash; m4a1; osv osv... Kan paste de buy scripta jeg bruker når jeg kommer hjem og får tilgang på configen min :)

 

Sjekk også ut Cevo gui: www.cevo.com Her får du med en deilig og veldig ryddig fps config, jeg har ganske ok pc E6600, 2gb ram, 8800gts, men alikevel spiller jeg bedre med fps config. Source er veldig "rotete" spill og mye dritt som man får vekk ved bruk av fps config, det optimaliserer spillet mener jeg. :)

 

Ninjaedit: Poster cevo configen her også jeg, ryddig og fin:)

 

//CEVO FPS Config

//----------------------

 

clear

echo "***********************"

 

 

// FPS Settings

// ----------------

 

 

//Cl_ Commands

 

cl_cmdrate "101" // Must be set to 100/101

cl_drawmonitors "0" // changeable

cl_ejectbrass "0" // changeable

cl_forcepreload "1" // changeable

cl_interp "0.01" // Must be set to .01

cl_interpolate "1" // Must be set to 1

cl_lagcomp_errorcheck "1" // changeable

cl_lagcompensation "1" // changeable

cl_minmodels "1" // changeable

cl_min_ct "1" // changeable

cl_min_t "1" // changeable

cl_predictweapons "1" // changeable

cl_pred_optimize "2" // changeable

cl_phys_props_max "50" // Must be set to 50+

cl_ragdoll_physics_enable "0" // changeable

cl_ragdoll_collide "0" // changeable

cl_smooth "1" // changeable

cl_smoothtime "0.01" // changeable

cl_updaterate "101" // Must be set to 100/101

 

 

//Mat_ commands

 

mat_bloomscale "0" // changeable

mat_bumpmap "0" // changeable

mat_clipz "1" // changeable

mat_colorcorrection "0" // changeable

mat_compressedtextures "1" // changeable

//mat_debug // Illegal

mat_debug_postprocessing_effects "0" // Must be set to 0

mat_debugdepthmode "0" // Must be set to 0

mat_debugdepthval "128" // Must be set to 128

mat_debugdepthvalmax "256" // Must be set to 256

mat_disable_bloom "1" // changeable

//mat_dxlevel 90 // Must be set to 81 or higher

mat_filterlightmaps "1" // changeable

mat_forcehardwaresync "0" // changeable

mat_hdr_enabled "0" // changeable

mat_parallaxmap "0" // changeable

mat_picmip "0" // Must not be higher than 2

mat_reducefillrate "1" // changeable

mat_specular "0" // changeable

mat_vsync "0" // changeable

 

//R_ Commands

 

r_decals "0" // changeable

r_decal_cullsize "0" // changeable

r_dopixelvisibility "0" // changeable

r_drawbatchdecals "0" // changeable

r_drawflecks "0" // changeable

r_drawmodeldecals "0" // changeable

r_dynamic "0" // changeable

r_eyes "0" // changeable

r_flex "0" // changeable

r_lightaverage "1" // Must be set to 1

r_lod "-1" // Must be set to -1/0/1/2

r_maxdlights "32" // Must be set to 32

r_occlusion "1" // changeable

r_renderoverlayfragment "0" // changeable

r_rootlod "2" // Must be set to 0/1/2

r_shadows "1" // changeable

r_shadowmaxrendered "1" // changeable

r_shadowrendertotexture "1" // changeable

r_teeth "0" // changeable

r_waterforceexpensive "0" // changeable

r_waterdrawreflection "0" // changeable

r_worldlights "2" // Must be set to 2

r_worldlightmin "0.0002" // Must be set to .0002

 

r_3dnow "1" // changeable

r_mmx "1" // changeable

r_sse "1" // changeable

r_sse2 "1" // changeable

r_3dsky 0 // changeable

 

//Rope_

 

rope_averagelight "0" // changeable

rope_collide "0" // changeable

rope_shake "0" // changeable

rope_smooth "0" // changeable

rope_smooth_minwidth "0" // changeable

rope_smooth_minalpha "0" // changeable

rope_smooth_maxalphawidth "0" // changeable

rope_smooth_maxalpha "0" // changeable

rope_smooth_enlarge "0" // changeable

rope_subdiv "0" // changeable

rope_wind_dist "0.01" // changeable

 

 

//Miscellaneous

 

//+showbudget // Illegal

//+showbudget_texture // Illegal

//+showbudget_texture_global // Illegal

//flush // Illegal

//flush_locked // Illegal

fps_max "100" // changeable

func_break_max_pieces "0" // changeable

gl_clear "1" // Must be set to 1

jpeg_quality "100" // Must be set to 100

mp_decals "0" // changeable

net_showevents "0" // Must be set to 0

props_break_max_pieces "0" // changeable

props_break_max_pieces_perframe "0" // changeable

rate "25000" // Must be set to 25000+

snd_flushasync

texture_budget_background_alpha "999 // changeable

texture_budget_panel_height "0" // changeable

texture_budget_panel_width "0" // changeable

//timerefresh // Illegal

voice_enable "1" // changeable

voice_scale "1" // changeable

voice_modenable "1" // changeable

violence_agibs "1" // changeable

violence_hgibs "1" // changeable

violence_hblood "1" // changeable

violence_ablood "1" // changeable

//wait // Illegal

//zoom_sensitivity_ratio "1" // changeable -Denne stiller sensitiviteten på kikkert siktet.

 

 

//BUY BINDS

//-----

//KP_ is the prefix for KeyPad buttons

//You may add multiple buy commands to one key

//Ex. bind "f1" "buy awp;buyammo1;buy deagle;buyammo2;buyammo2;buyammo2"

//Remove the "//" to activate the bind

 

//bind <key> "buy awp"

//bind <key> "buy ak47"

//bind <key> "buy m4a1"

//bind <key> "buy famas"

//bind <key> "buy galil"

//bind <key> "buy mp5"

//bind <key> "buy tmp"

//bind <key> "buy deagle"

//bind <key> "buy usp"

//bind <key> "buyammo1"

//bind <key> "buyammo2"

//bind <key> "buy flashbang"

//bind <key> "buy hegrenade"

//bind <key> "buy smokegrenade"

//bind <key> "buy defuser"

//bind <key> "vest"

//bind <key> "vesthelm"

Endret av hiper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...