Oxygen 07-12 Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Det er adskillelig mindre kommandoer jeg kan bruke i Source enn når jeg spilte 1.6 Det er vel serverene som sørger for anti-cheat på den måten visstnok. Her er hva jeg har kommet på så langt: rate "25000" cl_updaterate "101" cl_cmdrate "101" cl_allowdownload "0" cl_allowupload "0" Noe mer som kan være en fordel å bruke? En del finner jeg jo i options. Jeg skal ikke ha dårligere kvalitet-kommandoer. Net_graph skal jeg binde. cl_downloadfilter virker bare for nosounds? Sånne quake-sounds vil jeg ha om serverene bruker.
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 hud_fastswitch 1 net_Graph 3 Net_graphos -13 (Så vises kun ping og fps) Ikke noe mer tror jeg..
Oxygen 07-12 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Skrevet 3. september 2007 hud_fastswitch mener jeg å huske ligger i options i spillet. Trenger man startalternativer som -heapsize 512000 eller var det bare i "gamle" dager?
Jooakim Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Se på Jeg vet ikke helt hva autoexec.cfg er eller gjør! - som en finner her.
IndR Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 cl_allowdownload "0" cl_allowupload "0" 9416515[/snapback] Sorry off topic, men hva er det disse commandsa gjør?
Oxygen 07-12 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Skrevet 3. september 2007 Two of the most valuable commands to bind are cl_allowdownload and cl_allowupload. When connecting to a server, you may notice in the bottom left corner of your screen that there is a little status bar. This is the progress of your uploading/downloading of decals, etc. This makes the game very laggy, especially if it is a crowded game (more decals to download...) Find 4 keys you normally don't use. (I use i,o, k, and l) At the console, type: bind i "cl_allowdownload 0" to disable downloading, then type: bind o "cl_allowupload 0" to disable uploading. Now, when you start a game and it starts to download decals, you can just hit I and O to turn off download/uploading. To turn downloading and uploading back on, type: bind k "cl_allowdownload 1" and then type: bind l "cl_allowupload 1". Now hitting K and L will turn back on downloads/uploads of maps/decals, etc. If you do not have downloading enabled when you join a server using a map you do not have, you will be kicked from the server... so make sure to re-enable the downloading before rejoining or joining a new server using the key that is binded to this command. http://www.tweak3d.net/tweak/hl/
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 (endret) Gir det mindre lagg..? bind i "cl_allowdownload 0" bind o "cl_allowupload 0" bind p "cl_allowdownload 1" bind l "cl_allowupload 1" Brukes P til noe..? K brukes til å snakke.. Endret 4. september 2007 av Slettet-3t93k9
hiper Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 (endret) Det er også lurt og legge binds til og ta opp og kaste nades: f.eks bind "f" "use weapon_flashbang;wait;wait;wait;wait;+attack Hvor mange ;wait du må ha avhenger av pingen din. Endret 5. september 2007 av hiper
TrueNo Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Den commanden der fukka hele spillet,fikk ikke til å skyte i det hele tatt,holder på å avinstallere css fordi ingen andre måter fungerte.Får håpe det funker nå...
Dirlewanger Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 (endret) Diverse ting og tang jeg har i min autoexec: //annet r_3Dnow <-- kun for AMD prosessorer. r_sse 1 r_sse2 1 r_mmx 1 fps_max 101 rate 25000 cl_cmdrate 100 cl_updaterate 101 cl_lagcomp_errorcheck 1 cl_lagcompensation 1 cl_resend 0 cl_crosshairscale 1900 cl_crosshairusealpha 1 cl_crosshairalpha 10000 hud_fastswitch 1 net_graph 3 net_graphpos 3 net_graphheight 130 sv_forcepreload 1 cl_minmodels 1 r_3dsky 0 cl_phys_props_max 0 I tillegg til dette bruker jeg to scripts: //crosshair-farge alias tg_clr "incrementvar cl_crosshaircolor 0 4 1" bind "h" "tg_clr" Dette stiller på crosshairfargen slik at jeg ser det best mulig. gult crosshair på feks. dust/dust2 er nogo for meg. //modeller alias tg_mdl "incrementvar cl_min_t 0 4 1; incrementvar cl_min_ct 0 4 1" bind "j" "tg_mdl" Samme som crosshair, bare med skinsene til spillermodellene. Hvit cammo på brett med mørk bakgrunn og omvendt er kos. bind "x" "exec autoexec.cfg" For å laste inn autoexec hvis noe skulle skje. Jeg har også alle tastene jeg bruker ingame overført fra config.cfg til autoexec, dette gjør det lettere å komme i gang igjen etter en evt. reinstallering. Endret 11. november 2007 av Dirlewanger
TrueNo Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Bra jobba men det en legger i autoexec.cfg er vel eter smak og behag er det ikke
IndR Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 (endret) Diverse ting og tang jeg har i min autoexec: //annet r_3Dnow <-- kun for AMD prosessorer. r_sse 1 r_sse2 1 r_mmx 1 fps_max 101 rate 25000 cl_cmdrate 100 cl_updaterate 101 cl_lagcomp_errorcheck 1 cl_lagcompensation 1 cl_resend 0 cl_crosshairscale 1900 cl_crosshairusealpha 1 cl_crosshairalpha 10000 hud_fastswitch 1 net_graph 3 net_graphpos 3 net_graphheight 130 sv_forcepreload 1 cl_minmodels 1 r_3dsky 0 cl_phys_props_max 0 I tillegg til dette bruker jeg to scripts: //crosshair-farge alias tg_clr "incrementvar cl_crosshaircolor 0 4 1" bind "h" "tg_clr" Dette stiller på crosshairfargen slik at jeg ser det best mulig. gult crosshair på feks. dust/dust2 er nogo for meg. //modeller alias tg_mdl "incrementvar cl_min_t 0 4 1; incrementvar cl_min_ct 0 4 1" bind "j" "tg_mdl" Samme som crosshair, bare med skinsene til spillermodellene. Hvit cammo på brett med mørk bakgrunn og omvendt er kos. bind "x" "exec autoexec.cfg" For å laste inn autoexec hvis noe skulle skje. Jeg har også alle tastene jeg bruker ingame overført fra config.cfg til autoexec, dette gjør det lettere å komme i gang igjen etter en evt. reinstallering. Oj, tusen takk for de to scriptsa rett ovenfor her, tror de kommer til å være til stor hjelp=) Endret 12. november 2007 av Singh_Toor
Dirlewanger Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 (endret) Bra jobba men det en legger i autoexec.cfg er vel eter smak og behag er det ikke Joda, man ligger inn det man føler man trenger å ha lett tilgjengelig i tilfelle man må forandre på noe. Jeg har snarvei til autoexec på desktop. Jeg bare alt-tab til desktop, redigerer autoexec og trykker på x når jeg er ingame igjen, så laster spillet inn den nye "autoexecen" ingame. Jeg slipper med andre ord å slå av spillet for å gjøre forandringer som å forandre på feks. crosshair og netsettings. I tillegg har jeg disse kommandoene i oppstartsalternativer: -console -heapsize 1048576 -noforcemspeed -noforceparms -noforcemacce -noipx -noudp -nojoy Endret 14. november 2007 av Dirlewanger
hiper Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 (endret) r_worldlights "1" r_worldlightmin "1" r_shadowmaxrendered "-1" r_lightaverage "0" r_renderoverlayfragment "0" r_modellodscale "0.3" r_drawlights "0" r_DispUseStaticMeshes "0" r_shadows "0" r_shadowrendertotexture "0" r_rootlod "2" r_3dsky "0" r_decals "0" r_avglight"0" r_dispfullradius "2" r_dynamic "0" r_lightinterp "0" r_rainradius "0" r_rainsimulate "0" r_rainsplashpercentage "0" r_lod "5" r_shadows "0" mat_dxlevel "80" -> eller 70 hvis du hard dårlig gfx kort | dette bør prøves alene først mat_antialias "0" mat_bilinear "1" mat_bufferprimitives "1" mat_bumpbasis "0 mat_bumpmap "1" mat_numtextureunits "0" mat_fastnobump "1" mat_filterlightmaps "1" mat_filtertextures "1" mat_forceaniso "0" mat_forcedynamic "0" mat_loadtextures "1" mat_mipmaptextures "1" mat_reducefillrate "1" mat_showwatertextures "0" mat_specular "0" mat_trilinear "0" mat_picmip "2" func_break_max_pieces "3" fog_enable "0" fog_enable_water_fog "0" cl_ragdoll_physics_enable "0" cl_drawshadowtexture "0" cl_smooth "0" cl_pushaway_force "0" cl_show_bloodspray "1" cl_show_splashes "0" cl_ejectbrass "0" cl_show_bloodspray "1" cl_show_splashes "0" mp_decals "0" muzzleflash_light "0" violence_hgibs "1" budget_show_history "0" gl_clear "1" Her har du en grei fps config, velg og vrak her. Spiller du public og irriterer deg over at folk sprayer mye dritt irundt? r_decals 0 = Du ser ikke noen sprays r_decals 2048 = du ser alle sprays. Her kan du binde f.eks Bind "o" "r_decals 0" Bind "p" "r_decals 2048" Kommandoen for lik: cl_ragdoll_physics_enable "0" Det er også lurt og legge til buyscript f.eks Bind "f11" "Buy flash; m4a1; osv osv... Kan paste de buy scripta jeg bruker når jeg kommer hjem og får tilgang på configen min Sjekk også ut Cevo gui: www.cevo.com Her får du med en deilig og veldig ryddig fps config, jeg har ganske ok pc E6600, 2gb ram, 8800gts, men alikevel spiller jeg bedre med fps config. Source er veldig "rotete" spill og mye dritt som man får vekk ved bruk av fps config, det optimaliserer spillet mener jeg. Ninjaedit: Poster cevo configen her også jeg, ryddig og fin:) //CEVO FPS Config //---------------------- clear echo "***********************" // FPS Settings // ---------------- //Cl_ Commands cl_cmdrate "101" // Must be set to 100/101 cl_drawmonitors "0" // changeable cl_ejectbrass "0" // changeable cl_forcepreload "1" // changeable cl_interp "0.01" // Must be set to .01 cl_interpolate "1" // Must be set to 1 cl_lagcomp_errorcheck "1" // changeable cl_lagcompensation "1" // changeable cl_minmodels "1" // changeable cl_min_ct "1" // changeable cl_min_t "1" // changeable cl_predictweapons "1" // changeable cl_pred_optimize "2" // changeable cl_phys_props_max "50" // Must be set to 50+ cl_ragdoll_physics_enable "0" // changeable cl_ragdoll_collide "0" // changeable cl_smooth "1" // changeable cl_smoothtime "0.01" // changeable cl_updaterate "101" // Must be set to 100/101 //Mat_ commands mat_bloomscale "0" // changeable mat_bumpmap "0" // changeable mat_clipz "1" // changeable mat_colorcorrection "0" // changeable mat_compressedtextures "1" // changeable //mat_debug // Illegal mat_debug_postprocessing_effects "0" // Must be set to 0 mat_debugdepthmode "0" // Must be set to 0 mat_debugdepthval "128" // Must be set to 128 mat_debugdepthvalmax "256" // Must be set to 256 mat_disable_bloom "1" // changeable //mat_dxlevel 90 // Must be set to 81 or higher mat_filterlightmaps "1" // changeable mat_forcehardwaresync "0" // changeable mat_hdr_enabled "0" // changeable mat_parallaxmap "0" // changeable mat_picmip "0" // Must not be higher than 2 mat_reducefillrate "1" // changeable mat_specular "0" // changeable mat_vsync "0" // changeable //R_ Commands r_decals "0" // changeable r_decal_cullsize "0" // changeable r_dopixelvisibility "0" // changeable r_drawbatchdecals "0" // changeable r_drawflecks "0" // changeable r_drawmodeldecals "0" // changeable r_dynamic "0" // changeable r_eyes "0" // changeable r_flex "0" // changeable r_lightaverage "1" // Must be set to 1 r_lod "-1" // Must be set to -1/0/1/2 r_maxdlights "32" // Must be set to 32 r_occlusion "1" // changeable r_renderoverlayfragment "0" // changeable r_rootlod "2" // Must be set to 0/1/2 r_shadows "1" // changeable r_shadowmaxrendered "1" // changeable r_shadowrendertotexture "1" // changeable r_teeth "0" // changeable r_waterforceexpensive "0" // changeable r_waterdrawreflection "0" // changeable r_worldlights "2" // Must be set to 2 r_worldlightmin "0.0002" // Must be set to .0002 r_3dnow "1" // changeable r_mmx "1" // changeable r_sse "1" // changeable r_sse2 "1" // changeable r_3dsky 0 // changeable //Rope_ rope_averagelight "0" // changeable rope_collide "0" // changeable rope_shake "0" // changeable rope_smooth "0" // changeable rope_smooth_minwidth "0" // changeable rope_smooth_minalpha "0" // changeable rope_smooth_maxalphawidth "0" // changeable rope_smooth_maxalpha "0" // changeable rope_smooth_enlarge "0" // changeable rope_subdiv "0" // changeable rope_wind_dist "0.01" // changeable //Miscellaneous //+showbudget // Illegal //+showbudget_texture // Illegal //+showbudget_texture_global // Illegal //flush // Illegal //flush_locked // Illegal fps_max "100" // changeable func_break_max_pieces "0" // changeable gl_clear "1" // Must be set to 1 jpeg_quality "100" // Must be set to 100 mp_decals "0" // changeable net_showevents "0" // Must be set to 0 props_break_max_pieces "0" // changeable props_break_max_pieces_perframe "0" // changeable rate "25000" // Must be set to 25000+ snd_flushasync texture_budget_background_alpha "999 // changeable texture_budget_panel_height "0" // changeable texture_budget_panel_width "0" // changeable //timerefresh // Illegal voice_enable "1" // changeable voice_scale "1" // changeable voice_modenable "1" // changeable violence_agibs "1" // changeable violence_hgibs "1" // changeable violence_hblood "1" // changeable violence_ablood "1" // changeable //wait // Illegal //zoom_sensitivity_ratio "1" // changeable -Denne stiller sensitiviteten på kikkert siktet. //BUY BINDS //----- //KP_ is the prefix for KeyPad buttons //You may add multiple buy commands to one key //Ex. bind "f1" "buy awp;buyammo1;buy deagle;buyammo2;buyammo2;buyammo2" //Remove the "//" to activate the bind //bind <key> "buy awp" //bind <key> "buy ak47" //bind <key> "buy m4a1" //bind <key> "buy famas" //bind <key> "buy galil" //bind <key> "buy mp5" //bind <key> "buy tmp" //bind <key> "buy deagle" //bind <key> "buy usp" //bind <key> "buyammo1" //bind <key> "buyammo2" //bind <key> "buy flashbang" //bind <key> "buy hegrenade" //bind <key> "buy smokegrenade" //bind <key> "buy defuser" //bind <key> "vest" //bind <key> "vesthelm" Endret 14. november 2007 av hiper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå