Gå til innhold

Bærbar med 14" skjerm og bra batterikapasitet


paalerik

Anbefalte innlegg

Hei.

Har søkt litt men klarte ikke å finne noe som passet kriteriene mine.

Ønsker en bærbar med 14" skjerm. I tillegg er batterikapasitet viktig for meg.

Vil også gjerne ha en pc som tåler litt. Helst 2 gb ram, men kan vel klare meg med 1 gb.

Har litt lyst på dell, men har behov for å få den ganske snart, og har hørt at de har elendig leveringstid.

 

Er dette mulig for under 10 000?

Noen som har forslag?

 

Takker for svar.

 

EDIT: Vil helst ha windows XP pro, ikke Vista.

Endret av paalerik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært i akkurat samme situasjon, dog med et noe mindre budsjett (max 9000,-).

 

Valget sto lenge mellom en Macbook, Dell latitude 630, og HP dv2519. Alle maskinene virker veldig bra til sitt bruk, og har fått gjennomgående bra omtaler.

 

Landet til slutt på HP dv2519 fra MPX til 7490,- som er en sinnsyk bra pris for massevis av funksjoner. Kommer standard med 1GB men koster jo ikke mer enn 600,- å oppgradere til 2GB så dette er ikke noe problem. I tillegg virker designet veldig bra for en billig laptop rettet mot "consumer" markedet. Hvis du ønsker bedre skjermkort kan du sjekke ut storebroren med nvidia 8400gs og 2GB ram til en tusenlapp mer.

 

Håper dette var til hjelp

 

Sjekk ut tester på dv2500t på notebookreview

Lenke til kommentar

Er i samme båt som flere andre her.

 

Takk for tipset rundt dv2519, Olipot. Hvordan er det med tilkoblingsmuligheter for ekstern skjerm på denne? Jeg leste på spesifikasjonene, men kunne ikke finne noe om DVI eller HDMI.

 

Noen som har sett litt på HP dv2500t ?

 

Fant noen tester:

 

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3778

 

Denne hadde også HDMI.

Var også interessant med TV-inn.

 

Noen som vet om noen norske web-shoper som har denne?

Lenke til kommentar
Er i samme båt som flere andre her.

 

Takk for tipset rundt dv2519, Olipot. Hvordan er det med tilkoblingsmuligheter for ekstern skjerm på denne? Jeg leste på spesifikasjonene, men kunne ikke finne noe om DVI eller HDMI.

 

Noen som har sett litt på HP dv2500t ?

 

Fant noen tester:

 

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3778

 

Denne hadde også HDMI.

Var også interessant med TV-inn.

 

Noen som vet om noen norske web-shoper som har denne?

9417534[/snapback]

 

dv2500t som selges i USA er vel identisk med dv2580 i Norge: HPs dv2500-serie Imidlertid er ikke denne i vanlig salg i Norge, og selges trolig bare gjennom hjemme-pc-ordninger og lignende.

 

Ang. ditt spm om dv2519 har DVI/HDMI: Nei, den har kun VGA pga at den kun har integrert grafikk.

dv2510 og dv2515 har imidlertid HDMI-utgang (og GeForce 8400M), dog er disse noe dyrere.

 

Av det jeg har lest av tester av disse maskinene er batterikapasiteten ved bruk av 6-cellers relativt dårlig, rundt 1t 30min ved dvd-avspilling.

Jeg har selv lenge siklet på en av disse, men den dårlige batterikapasiteten har hittil vært det som har hindret meg fra å trykke på kjøp.

Lenke til kommentar
Jeg har vært i akkurat samme situasjon, dog med et noe mindre budsjett (max 9000,-).

 

Valget sto lenge mellom en Macbook, Dell latitude 630, og HP dv2519. Alle maskinene virker veldig bra til sitt bruk, og har fått gjennomgående bra omtaler.

 

Landet til slutt på HP dv2519 fra MPX til 7490,- som er en sinnsyk bra pris for massevis av funksjoner. Kommer standard med 1GB men koster jo ikke mer enn 600,- å oppgradere til 2GB så dette er ikke noe problem. I tillegg virker designet veldig bra for en billig laptop rettet mot "consumer" markedet. Hvis du ønsker bedre skjermkort kan du sjekke ut storebroren med nvidia 8400gs og 2GB ram til en tusenlapp mer.

 

Håper dette var til hjelp

 

Sjekk ut tester på dv2500t på notebookreview

9416678[/snapback]

men hvor kan man få kjøpt denne "storebroren" du snakket om? finner den ikke på kelkoo..

Lenke til kommentar
Jeg har vært i akkurat samme situasjon, dog med et noe mindre budsjett (max 9000,-).

 

Valget sto lenge mellom en Macbook, Dell latitude 630, og HP dv2519. Alle maskinene virker veldig bra til sitt bruk, og har fått gjennomgående bra omtaler.

 

Landet til slutt på HP dv2519 fra MPX til 7490,- som er en sinnsyk bra pris for massevis av funksjoner. Kommer standard med 1GB men koster jo ikke mer enn 600,- å oppgradere til 2GB så dette er ikke noe problem. I tillegg virker designet veldig bra for en billig laptop rettet mot "consumer" markedet. Hvis du ønsker bedre skjermkort kan du sjekke ut storebroren med nvidia 8400gs og 2GB ram til en tusenlapp mer.

 

Håper dette var til hjelp

 

Sjekk ut tester på dv2500t på notebookreview

9416678[/snapback]

men hvor kan man få kjøpt denne "storebroren" du snakket om? finner den ikke på kelkoo..

9441134[/snapback]

 

storebroren han snakker om er vel dv2510 eller dv2515 tipper du finner disse i prisguiden da de er ganske vanlige i mange butikker, spesielt 2510

Lenke til kommentar
Jeg har vært i akkurat samme situasjon, dog med et noe mindre budsjett (max 9000,-).

 

Valget sto lenge mellom en Macbook, Dell latitude 630, og HP dv2519. Alle maskinene virker veldig bra til sitt bruk, og har fått gjennomgående bra omtaler.

 

Landet til slutt på HP dv2519 fra MPX til 7490,- som er en sinnsyk bra pris for massevis av funksjoner. Kommer standard med 1GB men koster jo ikke mer enn 600,- å oppgradere til 2GB så dette er ikke noe problem. I tillegg virker designet veldig bra for en billig laptop rettet mot "consumer" markedet. Hvis du ønsker bedre skjermkort kan du sjekke ut storebroren med nvidia 8400gs og 2GB ram til en tusenlapp mer.

 

Håper dette var til hjelp

 

Sjekk ut tester på dv2500t på notebookreview

9416678[/snapback]

men hvor kan man få kjøpt denne "storebroren" du snakket om? finner den ikke på kelkoo..

9441134[/snapback]

 

storebroren han snakker om er vel dv2510 eller dv2515 tipper du finner disse i prisguiden da de er ganske vanlige i mange butikker, spesielt 2510

9441187[/snapback]

jeg tenkte på storebror 2580, du finner den på hp.no bra grafikk og greier

Lenke til kommentar
lolsann: dv2580 er ikke i vanlig utsalg i Norge.

 

 

olipot: Kan du si noe om batterilevetiden på din dv2519?

9443171[/snapback]

 

Batteritiden er ganske bra, har rundt 2,5 til 3 timer avhengig av bruk.

Dette er med 6-cellers batteriet.

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med maskinen til nå. Virker solid og godt konstruert, samt et veldig kult design.

Lenke til kommentar
lolsann: dv2580 er ikke i vanlig utsalg i Norge.

 

 

olipot: Kan du si noe om batterilevetiden på din dv2519?

9443171[/snapback]

 

QFE

 

 

har sett lenge etter denne selv og hadde kjøpt den for lenge siden om jeg hadde funnet den.. derfor jeg ikke nevnte denne blandt storebrødrene..

men er vel egentlig ikke noe kjempe grafikk på denne heller, forskjellen fra 2515 er bare prossesoren om jeg husker riktig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...