Gå til innhold

Ny Pc - Passer alt i lag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virket som det er litt fokus på prossesor og hovedkort her. Du trenger kansje ikkje så dyrt hovedkort og E6750 ville sikkert holt som prossesor, men det spørs på bruksområde. For spilling ville en dårligere CPU og bedre grafikkort lønne seg.

Skrevet (endret)

Har skiftet litt igjen, kjøper heller NZXT Hush kabinettet og så har jeg skifta RAM brikkene til OCZ Platinum XTC Dual Channel PC-6400 2048MB (2x1024MB) slik at jeg får kjøpt alt fra en plass (amentio). Er litt usikker på ram brikkene men hadde fått gode kommentarer så får vell håpe de funker.

Har ett lite spm til. Lest en plass og begynt å lure, må jeg ha vista for å kjøre DirectX 10 spill?

Edit: Burde jeg heller gå for disse RAM brikkene? https://prisguiden.no/product.php?productId=47988

Endret av Steners
Skrevet
Asus hovedkort har alltid vært kresne på corsair minne, så nei, jeg ville ikke tatt sjansen.. Mitt A8N SLI Deluxe hadde også problemer med corsair minne..

Link: https://prisguiden.no/product.php?p...3523#userReview

9415012[/snapback]

Jer er helt enig med deg :yes: jeg har bygd over 40 maskiner og de fleste med Asus sine hovedkort siden jeg stort sett har vært veldig fornøyd med hva Asus har levert :thumbup: men...... Asus liker rett og slett ikke Corsair i det hele tatt :thumbdown: du kan kjøre minnebrikker fra de fleste andre produsentene men ikke Corsair :thumbdown: kjøp hovedkortet men ikke de minnene du har valgt :thumbdown:

Skrevet (endret)

Ok, da går jeg for OCZ Platinum XTC Dual Channel PC-6400 2048MB (2x1024MB).

Hvis jeg skal kjøpe Vista, burde jeg kjøpe Home Premium? Hva er forskjellen mellom den og Vista Ultimate? Og hva er forskjellen på 32-bit og 64-bit? :>

Edit: Nvm det siste spm, har 32-bit prosessor så må vell gå for 32-bit Vista.

Endret av Steners
Skrevet
Ok, da går jeg for OCZ Platinum XTC Dual Channel PC-6400 2048MB (2x1024MB).

Hvis jeg skal kjøpe Vista, burde jeg kjøpe Home Premium? Hva er forskjellen mellom den og Vista Ultimate? Og hva er forskjellen på 32-bit og 64-bit? :>

Edit: Nvm det siste spm, har 32-bit prosessor så må vell gå for 32-bit Vista.

9415520[/snapback]

Forskjellen på 32 bit og 64 bit vista er det samme som xp 32 bit og 64 bit versjonene, at 32 bit versjonen tar inntil bare 3,5 Gb ram :thumbdown: men 64 bit versjonen tar mer :thumbup: fine minnebrikker, har de selv og er meget førnøyd med de :thumbup: har du spenn så kjøp ultimate versjonen av vista, den er skreddersydd for gamere :D skiller rundt 600 kr mellom home premium og ultimate :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...