Gå til innhold

Faen: Red Rings Of Death


Landeplagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.. Nå har xbox min tatt kvelden nok en gang.. ring of death.. Men er lei av å vente like lenge som forrige gang jeg hadde den på verkstedet. Noen som vet om man har krav på en ny konsoll hvis den blir borte lenge? Og eventuellt hvor lenge skal konsollen være borte før man evnt har krav på ny??

Lenke til kommentar
Hei.. Nå har xbox min tatt kvelden nok en gang.. ring of death.. Men er lei av å vente like lenge som forrige gang jeg hadde den på verkstedet. Noen som vet om man har krav på en ny konsoll hvis den blir borte lenge? Og eventuellt hvor lenge skal konsollen være borte før man evnt har krav på ny??

 

Du har krav på å få kjøpet hevet hvis feilen skjer 3 ganger med samme konsoll i hvert fall. (Betyr i praksis pengene tilbake med en gang du leverer inn konsollet med mulighet for å evt kjøpe et nytt konsoll - problemet er at du mister innholdet på en evt harddisk)

 

Hvis dette bare er andre gangen du har en feil på konsollet så kan du jo prøve deg med kjøpsloven som sier at du har rett på et lånekonsoll hvis maskinen er på reparasjon i mer enn en uke. Sannsynligheten er dog stor for at de ikke vil gi deg noe lånekonsoll med mindre du kan dokumentere at du er avhengig av konsollet (f.eks. i forbindelse med jobb)

 

Søk litt rundt på foumet så finner du side opp og side ned med diskusjoner om hvilke rettigheter du har og hva kjøpsloven sier.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe meg den "nye" versjonen med HDMI. Er det noen som vet om kvaliteten på den er like tvilsom som på konsollene som er produsert tidligere? Er det i det hele tatt gjort noe for å utbedre problemet?

 

Jeg kjøpte den den nye premiumen med hdmi torsdagen for under to uker siden. Allerede på lørdag røk dvd-spilleren min i alle fall. Droppa innom tråden her nettopp for å finne ut hvor jeg skal ringe etc. :)

Lenke til kommentar

Hei jeg fikk en splitter ny xbox på døra 4 dager etter at jeg ringte inn.

først var jeg på elkjøp,de ba meg ringe kundeservice hos microsoft,fikk en ny på døra etter fire dager og de lot meg bytte harddisk.uansett så har du krav på en ny maskin etter 2 reparasjoner og en låne maskin fra elkjøp hvis det tar mer enn en uke og reparere

Lenke til kommentar
Hei jeg fikk en splitter ny xbox på døra 4 dager etter at jeg ringte inn.

først var jeg på elkjøp,de ba meg ringe kundeservice hos microsoft,fikk en ny på døra etter fire dager og de lot meg bytte harddisk.uansett så har du krav på en ny maskin etter 2 reparasjoner og en låne maskin fra elkjøp hvis det tar mer enn en uke og reparere

 

Så det du sier er altså at hvis du allerede har sendt konsollet på rep 2 ganger tidligere så er Microsoft klar over at du har rett på å heve kjøpet og at de derfor gir deg et nytt konsoll med en gang, istedenfor å la deg vente på den eviglange turen til tyskland og tilbake igjen? Det er forsåvidt bra kundebehandling det.

 

Det er verdt å vente 4 dager lenger på et nytt konsoll fremfor å heve kjøpet samme dagen, hvis man ved å vente de 4 dagene også oppnår at man får lov å beholde gamle harddisken.

 

Vel og merke hvis man har en harddisk. De som har Core kan like godt løpe rett til Elkjøp eller evt andre steder de kjøpte konsollet, og dermed spare seg for 4 dager venting.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe meg den "nye" versjonen med HDMI. Er det noen som vet om kvaliteten på den er like tvilsom som på konsollene som er produsert tidligere? Er det i det hele tatt gjort noe for å utbedre problemet?

 

Jeg kjøpte den den nye premiumen med hdmi torsdagen for under to uker siden. Allerede på lørdag røk dvd-spilleren min i alle fall. Droppa innom tråden her nettopp for å finne ut hvor jeg skal ringe etc. :)

Hvor er det du kjøpte den? Og vet du om det var Falcon?

Lenke til kommentar
Faen! der røk min 360 for andre gang :(

Noen som vet om jeg får låne en ny imens min er på reprasjon av Expert?

Hvis ikke, så sier du at du skal ha en til som du leverer så fort du får den originale tilbake (altså at du kjøper en ny, og bruker retur-garantien på rundt 30 dager).

Kan man drive på sånn hos Expert også? Trodde det bare var sånn på Elkjøp jeg.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...