Gå til innhold

Har fått Manfrotto 190XPROB - Trenger stativhode


Anbefalte innlegg

Ja, kanskje på tide å roe ned noen hakk gutter ;)

 

Utstyret som skal sitte på stativet, er foreløpig en D80 m/18-70. Altså ikke noe store, tunge greier.

Begynner på VGS neste år, og begynner forhåpentligvis på Media og Kommunikasjons linja... Kamera skal nok bli flittig brukt der, til div. fotoprosjekter, og etterhvert kommer det nok litt tyngre objektiver på D80'n.

Men kommer ikke til å bruke objektiver i 20 000 kroners klassen nei :)

 

Uansett, jeg har ikke sett at PMnormal har anbefalt meg et stativhode til 3000kr. Nei, han har rådet meg til å holde meg til 3-veis hoder, innenfor budsjettet mitt.

Opticane, det kan godt hende du har et bra stativhode, som også hadde funket for meg. Men jeg ser ingen grunn til å kjøpe kulehode, når folk sier at de ikke er like bra som 3-veis i den prisklassen... Det er jo noe i det, så je nekter å tro at det bare er bullshit.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, kanskje på tide å roe ned noen hakk gutter  ;)

9558123[/snapback]

Roe ned nå?

 

Nå som vi hadde det så gøy her :)

 

Forøvrig så tror jeg at PM har helt rett. Så lenge du ikke har problemer med at innstillingsspakene kommer i veien, så får du nok ofte mer for pengene med et treveishode. Prøv å jobbe litt med det før du handler. Sjekk om spakene kommer i veien for deg. Hvis ikke de gjør det, så kjør på :)

 

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar
Ja, kanskje på tide å roe ned noen hakk gutter  ;)

9558123[/snapback]

Roe ned nå?

 

Nå som vi hadde det så gøy her :)

 

Forøvrig så tror jeg at PM har helt rett. Så lenge du ikke har problemer med at innstillingsspakene kommer i veien, så får du nok ofte mer for pengene med et treveishode. Prøv å jobbe litt med det før du handler. Sjekk om spakene kommer i veien for deg. Hvis ikke de gjør det, så kjør på :)

 

Mvh Tim Typo

9558345[/snapback]

 

Hehe, jaja kjør på med debatt :D

 

Jeg tror ikke spakene kommer i veien, men må få testa det først tenker jeg... Mye å gjøre om dagen, så har ikke rukket å somle meg ned på fotobutikken.

Skal få gjort det snart :)

 

Ser for meg at stativet kommer godt med når jeg skal ta litt macrobilder... Neste ting i rekken tenker jeg blir et macroobjektiv ;)

Lenke til kommentar
Gleder meg til du skal handle makro.

Da kan jeg kjøre på med mine snobbete synspunkter om at autofokus ikke alltid er så viktig ved makro ;)

 

Mvh Tim Typo

9565517[/snapback]

 

Hehe, ja det skal bli gøy det...

Det med autofokus ved macro har jeg testet litt ut med 18-70mm... Jeg fikk best resultater med manuell fokus ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...