Gå til innhold

N95 eller K850


AyeGee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde Nokia ofte før i tiden, men har etter hvert blitt SE-fanboy. Nå står valget mellom N95 8gb og K850. Begge kommer i 4. kvartal. Noen tanker om hva som bør velges og hvorfor?

9407815[/snapback]

 

Hvis du skal leke og utforske ditt og datt, er en ekte mobilnerd, og godtar at telefonen ikke er 100% pålitelig, så er det vel N95 som er telefonen for deg? Men vil du ha en telefon som er raskt i menyene, til å stole på og som har stabil og pålitelig teknologi så går du for K850i. Personlig må jeg si meg mest nysgjerrig på den nye N95, bare skyve-mekanismen er ordnet...

Lenke til kommentar
Hadde Nokia ofte før i tiden, men har etter hvert blitt SE-fanboy. Nå står valget mellom N95 8gb og K850. Begge kommer i 4. kvartal. Noen tanker om hva som bør velges og hvorfor?

9407815[/snapback]

 

Hvis du skal leke og utforske ditt og datt, er en ekte mobilnerd, og godtar at telefonen ikke er 100% pålitelig, så er det vel N95 som er telefonen for deg? Men vil du ha en telefon som er raskt i menyene, til å stole på og som har stabil og pålitelig teknologi så går du for K850i. Personlig må jeg si meg mest nysgjerrig på den nye N95, bare skyve-mekanismen er ordnet...

9407947[/snapback]

 

Nå har jeg lest alle testene på mobile-review.com og de sier at kameraet er bedre på K850 enn på N95, det syns foressten jeg også! Jeg ville ha valgt k850, på grunn av det og det nye systemet på SE k850 og at jeg er litt SE fanboy.. Dessuten suger Nokia da..

Lenke til kommentar

Nokia(les Symbian) og SE kan jo nesten ikke sammenlignes, da de er rettet mot helt forskjellige brukergrupper. For å få full utnyttelse av Symbian, bør man være litt datainteressert og ha grunnleggende kunnskaper innen data. Det er iaff mitt inntrykk etter å ha brukt Symbian i litt over en måned. Jeg gikk fra SE til Nokia, og var til å begynne med imponert over hvor avansert Symbian egentlig var.

 

SE har etter min mening et MYE lettere grensesnitt som det ikke går an å modifisere, og derfor mindre "trøbbel"/fleksibilitet.

 

Du bør velge K850 hvis du bare skal sende SMS, ringe, høre på musikk og ta bilder, og du bør velge N95 hvis du skal gjøre det samme som med K850 samt ha muligheten til å gjøre MYE mer, men da på kostnad av dårligere batteritid og mer krevende grensesnitt.

Lenke til kommentar

Er eks-ITstudent og har en del peiling på data. Så det er jo i så fall et pluss. Virker som N95 har det jeg savner hos SE. Batteritid er ikke noe jeg bryr meg nevneverdig om, da jeg sjelden er ute mer enn noen timer og har mulighet til å lade telefonen omtrent 18-22 timer i løpet av et døgn.

 

Er det slik at N95 har gps? Hvordan fungerer i så fall den? Hvor mye koster det å bruke osv?

 

EDIT: Leste testen av N95 nå. Vet dere om det blir noe oppdatering på dette på N95 8GB?

Endret av AyeGee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...