Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ASUS A6T som skrur seg av støtt og stadig


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter med en bærbar Asus A6T som skrur seg av støtt og stadig.

PCen er kjøpt fra Komplett, og har fungert greit bortsett fra dette med at den skrur seg av.

 

Jeg trodde en stund problemet kunne være FAT-partisjoner i WinXP, men dette var det ikke da det viste seg at den fortsatt skrur seg av uten forvarsel. Dette kan være når PCen "idler", brukes til lett nettsurfing osv. - mao, ingen "tunge" operasjoner (selv om den skrur seg av i spill også).

 

Når den har skrudd seg av, er den klar til å startes opp 1 sekund senere. "Symptomet" er akkurat som om man skulle dra ut stikkontakta og batteriet.

 

 

Jeg var i kontakt med Komplett 4 mnd etter kjøpet og til hjelp "Ta kontakt med ASUS."

Det gjorde jeg, og beskjeden jeg fikk der, var standardsvaret ála Installer drivere og sånn på nytt.

 

PCen har tidligere ikke vært brukt til annet enn dagligdagse ting, men skal brukes til skolearbeid fra nå av, og da er det INNMARI kjipt om PCen skrur seg av når man holder på med en viktig oppgave.

 

Jeg skal prøve å kjøre Knoppix LiveDVD på den en stund for å utelukke at det er windowsinstallasjonen

 

Jeg vil helst prøve så mange løsninger som mulig før jeg sender inn PCen til Komplett, vente i halvannen mnd for at de deretter skal bruke 2 minutter på å se på den, sende den i retur med et "reparasjons"gebyr som fører til at jeg blir nokså misfornøyd, skriver masse sinna poster på forumet her, osv. Dere vet hvordan sånt pleier å gå ;p

 

Så derfor spør jeg; Noen teorier? Hva kan være galt? Skal prøve å "loggføre" hver gang den skrur seg av fra nå av, for å ha noe å vise til hos Komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...