Gå til innhold

Anbefaling av videokamera:)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Flyttes til riktig kategori.

 

For å svare på spørsmålet, får du ikke så mye bra til under 2000 kroner. Jeg ville spart til du får råd til den billigste Panasonic'en du kan finne. Da får du mye mer for pengene, enn om du kjøper en Samsung eller JVC til 1.999 kroner på en eller annen elektrokjede som anbefaler det kameraet varmt :) Lysfølsomheten ligner ikke grisen (krever flombelysning for brukbar kvalitet), lydkvaliteten er plaget av sus og dus, støy fra drivverket er ofte høyere enn lyden på det du faktisk filmer, båndmekanismen går i stykker etter kort tid og spiser opp kassettene dine, optikken er av dårligste kvalitet så bildene du får i flombelysning faktisk er så uskarpe at bildene ikke er bra allikevel.

 

Ok, dette er kanskje litt overdrevet, men jeg står fast på mitt; Legger du bare 500-1000 kroner mer i kameraet, får du et som er mer enn dobbelt så bra. Panasonic og Sony lager gode kamera i prisklassen rundt 2500-3000 kroner. Glem Samsung, Canon, JVC, Hitatchi m.fl. i den prisklassen.

 

Evt. kan du se etter et brukt Panasonic til rundt 2000 kroner. De er omtrent like bra som nye kamera til 3000-3500 kroner. Men det er ikke så mange som ønsker å kvitte seg med Panasonic'en (Panasonic har i følge en undersøkelse de mest fornøyde kundene i verden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...