Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*LØST* Dobbel oppstart av applikasjon ved boot


Anbefalte innlegg

Fikk et problem etter reinstallering av windows. Ved oppstart startes to applikasjoner av WCG-klienten (World Community Grid) jeg bruker. Brukte først UD-klienten (United Devices), men skiftet til BOINC for å se om samme problemet oppsto her, noe det gjorde. Har ikke oppstått før nevnte reinstallering av windows, og skjer kun med dette ene programmet.

 

I msconfig er programmet oppført to ganger, under "startup" og "common startup". Jeg prøvde å fjerne den ene, men når jeg gjør det forsvinner begge. Det er for så vidt 4 forskjellige programmer som alle er listet to ganger, både under "startup" og "common startup", men kun WCG-programmet startes to ganger. Det er vel kanskje ikke der løsningen ligger...

 

World Community Grid (http://www.worldcommunitygrid.org/) er et forskningsprosjekt som bruker grid networking, ala Folding@Home som kanskje er mer kjent. Problemet oppstår som sagt med 2 forskjellige klienter, utviklet av 2 forskjellige grupper.

 

Jeg forstår ikke hva som forårsaker dette, det har heller aldri skjedd før i løpet av tiden jeg har brukt programmet. Håper noen har en løsning. Er forsåvidt ikke noe kritisk problem, men det er jo ganske irriterende å måtte lukke en av applikasjonene hver gang jeg starter maskinen ;).

 

 

 

Edit:

Dersom jeg har vært sparsom med opplysninger, så si fra. :thumbup:

Endret av bjeil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg ser at feilen din er at det blir bootet 2 programmer ved oppstart. Dette akn du endre ved å trykke på: Start>Kjør>Skriv deretter MSCONFIG>Trykk på oppstart>Der kan du endre hvilke programmer som skal starte opp :)

 

Mvh Simen Stene

9400334[/snapback]

 

Er nok allerede prøvd. Programmet er listet under både "startup" og "common startup", men fjerner jeg den ene forsvinner også den andre. Det er tre andre programmer som også er oppført begge plasser, men det bootes ikke 2 instanser av disse programmene, jeg trodde derfor at det var slik det skulle være.

 

1.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...