milorgchimera Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Hei Jeg har nettopp kjøpt ny pc Motherboard: EVGA nForce 650i Ultra 775 T1 Ram: Corsair XMS 2 DDR (4 sticks x 1 GB) CPU: Intel Core 2 Duo GPU: Gainward BLISS 8600 GTS PCX Golden Sample PSU: Corsair HX520W HDD: Samsung 500GB 3.5" DVD-ROM: NEC Når jeg startet PC'en for første gang gikk alt bra til å begynne med. Men så kom problemet. Den slo seg av. Dette gjorde den hver gang etter ca 30 sec. Fikk litt hjelp av en kamerat som sa jeg måtte gjøre "noe" med CMOS'en,. Når det var gjort fungerte PC'en fint. Jeg skrudde den av, satte I HDD, DVD, og RAM. Startet på ny, men den virket ikke. Jeg fikk akkurat samme problem som før. Noen tips`?
Rulator Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 muligens flashe bios? evt resse cmos. ta ut batteriet av hk?
siindre Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Ja, prøv å resett CMOS. Det står forklart i bruksanvisningen til HK hvordan dette gjøres. Du har ikke tuklet med pwr ledningene som går fra kabinett til HK? Det skaper alltid problemer.
milorgchimera Skrevet 30. august 2007 Forfatter Skrevet 30. august 2007 (endret) Ja, prøv å resett CMOS. Det står forklart i bruksanvisningen til HK hvordan dette gjøres. Du har ikke tuklet med pwr ledningene som går fra kabinett til HK? Det skaper alltid problemer. 9395714[/snapback] Har resetta CMOS'en opptil flere ganger. PWR ledningen er festet der den skal, og jeg regner med at dataen ikke hadde skrudd seg på om den var festet feil. Det rare med dette er at dataen starter, men slår seg av igjen. EDIT: Batteriet er tatt ut også Endret 30. august 2007 av milorgchimera
Rulator Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 (endret) hmm du har kobla på main strøm til hk. kansje du har glemt den 4 pinnen som sitter oppe til høyre hehe:) edit: prøv 1 og 1 minnebrikke og med bare 1 harddisk kobla til 1 cd rom osv Endret 31. august 2007 av rulator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå