Gå til innhold

Trenger litt hjelp til valg av forsterker


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på et par ting når det kommer til valg av forsterker. Jeg har et par PSB Image T55 høytalere og lurer på dette med Ohm. Det står Nominal 6 Ohms Minimum 4 Ohms. Hva vil det si, betyr det at jeg må ha en forsterker som har det samme?? Høytalerne er forøvrig på 125 watt.

 

En ting til Hjemmekino eller stereo sterker?? får man lydmessig det samme i begge? (sikkert dummt spm)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke heng deg opp i dette med ohm. Høyttalerene dine vil fungere fint med de aller fleste forsterkerene på markedet. De har 4ohm som laveste impedanse, ikke noe problem.

 

Hvis prisen er den samme, vil du få bedre kvalitet på en stereoforsterker. En hjemmekinoforsterker har minst 3 kanaler og en dekoder ekstra i forhold til en stereoutgave. Det er klart at dette koster mer hvis kvaliteten skal opprettholdes.

 

Hvor mye penger har du tenkt å bruke?

 

Frode

Endret av fhl
Lenke til kommentar

Det glemmte jeg å nevne, det er ikke så mye jeg har. Det blir maks 5 tusen og det er kanskje ikke så mye.. Grunnen til at jeg lurte er den at jeg for 1 år siden hadde HarmanKardon 675 og jeg vet ikke om jeg syntes at det ble så bra...

 

Hva Tror du om denne: Harman/Kardon HK 3380

Endret av Fredrik_25
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...