Gå til innhold

Laste ned bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen store bilder som tar veldig land tid å laste i nettleseren. Jeg har vært på sider der du laster ned bildene(som når du laster ned en .exe) Noen som vet hvordan man får dette til? Tusen takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du klikker om en link til et bilde vises det i nettleseren sant? Jeg vil at bildet heller skal lastes ned før du ser det! Kanskje litt vanskelig å forklare men... haha

Skrevet

Hvis du møter på en lenke direkte til et bilde, høyreklikker du og trykker "Lagre mål som".

Hvis du vil bli promptet om hva du skal gjøre hver gang et bilde lastes, må du gjøre nettleseren ukjent med filtypen (mimetypen).

Dette er dog helt tullete.

Skrevet

Jeg har vært på flere sider det bildet blir lastet ned(bmp) på denne måten! Grunnen til at jeg vil ha det sånn er at bildene er VELDIG store (40MB +/-) og nettleseren henger seg opp på grunn av størrelsen!

Skrevet
Jeg har vært på flere sider det bildet blir lastet ned(bmp) på denne måten! Grunnen til at jeg vil ha det sånn er at bildene er VELDIG store (40MB +/-) og nettleseren henger seg opp på grunn av størrelsen!

9397473[/snapback]

Hvorfor er de så store? Aldri, aldri last opp .bmp filer.

Skrevet

Takk for svarene! Jeg hadde aldri tenk å ha de I BMP! haha! Men selv I .jpg er de veldig tunge for nettleseren å laste(ja, jeg har de i mindre format også!). Men takk for hjelpen selv om!

Skrevet

Herregud folkens, dere skjønner virkelig ikke hva han prater om. Jeg har vært borti akkurat det samme, og jeg kan med ganske stor sikkerhet si at de har et download-skript i PHP/ASP/hvasomhelst som gjør at bruker blir promptet om nedlasting. Se om du finner et slikt et på hotscripts.com eller noe du, smurfen :)

Skrevet

Her er et veldig lite PHP-script for å få deg i gang:

PHP
<?php

// We'll be outputting a PDF

header('Content-type: application/pdf');

// It will be called downloaded.pdf

header('Content-Disposition: attachment; filename="downloaded.pdf"');

// The PDF source is in original.pdf

readfile('original.pdf');

?>

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...