jaynuz Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Hei. Jeg kjøpte nylig en Compal FL90 fra Multicom, og jeg har vært strålende fornøyd hittil. Men jeg har et problem når det gjelder standby-mode. Når jeg legger ned lokket på maskinen skal den gå i standby mode, og det gjør den, men problemet kommer når jeg tar opp lokket igjen. Skjermbildet kommer ikke tilbake, men når jeg utfører diverse kommandoer på tastaturet for å starte noe eller lignende så kan jeg høre lyder, så det virker som den er inne på Windows, men skjermbildet mangler. Hittil har jeg brukt "Always on"-innstillingen på strømalternativene, for da ser alt ut til å fungere greit, men det er likevel frustrerende å ikke kunne la den gå i standby-mode - hvis jeg gjør det må jeg starte maskinen på nytt. Jeg forsøkte å legge ned lokket når jeg hadde innstillingene på "Do nothing" på "When I close the lid of my computer", men jeg fikk fremdeles det samme problemet da også - intet skjermbilde da jeg tok opp lokket igjen. Lurer på om det er noen av dere glupinger der ute som har noen anelse om hva problemet kan være? Mvh
jaynuz Skrevet 30. august 2007 Forfatter Skrevet 30. august 2007 (endret) Jeg vil at den skal starte opp fullstendig (inkludert skjermbildet), etter å ha "gjenoppstått" fra standby-mode. (Når jeg løfter opp lokket igjen) Endret 30. august 2007 av jaynuz
jaynuz Skrevet 30. august 2007 Forfatter Skrevet 30. august 2007 Dvalemodus er hibernate, standby er noe annet Den går ikke fullstendig av slik som i dvalemodus.
Haaheim Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Samme problem som på enkelte HEL80 maskiner...kommer bildet om du legger skjermen ned igjen og så åpner den?
jaynuz Skrevet 30. august 2007 Forfatter Skrevet 30. august 2007 (endret) Samme problem som på enkelte HEL80 maskiner...kommer bildet om du legger skjermen ned igjen og så åpner den? 9393088[/snapback] Det er da bildet ikke kommer Endret 30. august 2007 av jaynuz
TehKris Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Opplevde det samme på Acer 5613 (testvinneren), men det var fabrikk innstillingen, så jeg forandret den uten å prøve mer for å finne ut av det. Men hvis dere sier Dvalemodus er bra (sparer strøm/skrur seg av, og så på når du løfter lokket), skal jeg prøve å få denne til å funke med denne modusen. BTW, hva er forskjellen på hvile- og dvalemodus ?
Döden Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Prøv å bytte skjermkortdrivere. Det fungerte for meg.
jaynuz Skrevet 1. september 2007 Forfatter Skrevet 1. september 2007 Prøv å bytte skjermkortdrivere. Det fungerte for meg. 9393726[/snapback] Byttet skjermkortdriverene, og nå fungerer det perfekt Takk så mye!
Tanz Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 har same problem med min IFL90, hvilken driver byttet du til? (har hatt div. problemer med drivere så kunne tenkt meg en "garanti" for at det virker )
kosh Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Har samme problemet....prøve å skifte driver jeg også kanskje.
jaynuz Skrevet 4. september 2007 Forfatter Skrevet 4. september 2007 (endret) Lastet ned de verifiserte driverene fra Intel, som jeg mener er de samme som fulgte med driver-CDen fra Compal. (Men de er vel kanskje oppdatert? ) Da jeg hadde problemet med standby-modusen brukte jeg skjermkortdriverene fra Laptopvideo2Go, bare for å opplyse (Så styr unna dem hvis du er glad i standby-moden din ) Skjermkortdriver Windows XP Professional - Verified by Intel Skjermkortdriver Windows Vista X86 - Verified by Intel Endret 4. september 2007 av jaynuz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå