Gå til innhold

Starte PC via RS-232 port


Chrian

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti dette før? Trenger ett AM2 hovedkort eller PCI kort som kan starte PC via ett RS-232 interface.

Det er en UPS som skal starte PC så snart strømmen er kommet tilbake, har prøvd å søke flere steder uten å finne noe så jeg håper noen her kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det holder dessverre ikke, UPS stenger av PC noen minutter etter strømbrudd for å ikke miste data slik at det vil være strøm tilgjengelig helt til batteriene i UPS eventuelt går tom siden adsl modem og router også får strøm fra denne..

 

UPS kan programmeres til å starte PC når strømmen er tilbake fra nettet, men det krever at PC kan starte ved hjelp av signal inn på COM porten

Endret av Chrian
Lenke til kommentar

Mange, kanskje de fleste, hk i dag har jo flere muligheter for å starte pcen slik som wake-on-lan, power-on by key, power-on by password, by usb, by alarm etc. Sjekk BIOS inne på "pnp/power managedment" (Award) el.l. Tror ikke jeg har sett noe power-on by serial port el.l. på noen av mine hk, men du kan jo sjekke din. Kan være en jumper og på hk, slik som på mitt Abit nForce4 s939 hk i tilleg til BIOS innstilling.

Edit: Kanskje bruke Power-On by PCI [enhetsnummer] og et rs-232 tilleggskort om det i det hele tatt eksisterer....

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...