Gå til innhold

Et overraskende selvportrett


Anbefalte innlegg

 

 

Dette er et av mine aller første bilder med Pentax K10D.

Her brukte jeg fjernkontroll for å nysgjerrig kunne se inni objektivet da jeg tok bildet.

Jeg trodde absolutt ikke at det ble noe særlig til bilde.

Og jeg som trodde jeg var en kjekk ung mann fikk her et lite sjokk ;o)

Den nakne sannheten viser dette selvportettet...

 

Ok det var en hard mandag full av blues

 

DA 40mm

1/10s

f. 2,8

ISO 100

Endret av Napoleon XIV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her trengs det mer enn Photoshop for at dette skal fremstå som ungt og vakkert, den fjortende. Jeg har nok ikke stor nok selvironi til å fremstille meg selv slik. Bildet er forøvrig relativt vellykket på sin egen måte, men ikke helt det store etter mitt hode. Ikke så veldig bra altså, men godkjent som et eksempel til skrekk og advarsel for andre som lever i villfarelsen om at de er yngre og vakrere enn virkeligheten tilsier. Kanskje en idè for noen og enhver å ta slike selvportretter for å jekke ned selvbildet noen hakk.

Lenke til kommentar

Joda dette resultatet ble litt "pussig" fordi jeg knipset dette bildet kun for å studere lukkermekanismen i action; som er godt synlig med denne pannekakelinsa.

Så bildet av meg selv ble noget ufrivillig komisk....

Men jeg trøster meg med at dette nok ikke yter meg full rettferdighet; jeg stod godt nedbøyd en ca 40 50cm fra linsa. Noen selvportrett blir bare skrekkelige; syns man ofte selv. Men bildet ble langt bedre konvertert til svarthvitt.

 

(Hadde jeg sett dette bildet av en for meg "totalt ukjent" hadde jeg antagelig sett mye i dette furete ansiktet…))))

 

;o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...