RMBB Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Har byttet Hovedkort i pc-en min idag, men da jeg prøver og starte den opp kommer den til punktet rett før windows logoen kommer opp så kommer det en blåskjerm som jeg så vidt rekker og se før maskinen slår seg av. Noen som har noe ide hva dette kan komme av?
PerB Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Har byttet Hovedkort i pc-en min idag, men da jeg prøver og starte den opp kommer den til punktet rett før windows logoen kommer opp så kommer det en blåskjerm som jeg så vidt rekker og se før maskinen slår seg av.Noen som har noe ide hva dette kan komme av? 9385617[/snapback] Har du resintallert operativsystemet etter hovedkortbyttet? Kan i enkelte tilfelle holde med en repair-installasjon - men normalt anbefales full reinstallasjon.
RMBB Skrevet 29. august 2007 Forfatter Skrevet 29. august 2007 Har byttet Hovedkort i pc-en min idag, men da jeg prøver og starte den opp kommer den til punktet rett før windows logoen kommer opp så kommer det en blåskjerm som jeg så vidt rekker og se før maskinen slår seg av.Noen som har noe ide hva dette kan komme av? 9385617[/snapback] Har du resintallert operativsystemet etter hovedkortbyttet? Kan i enkelte tilfelle holde med en repair-installasjon - men normalt anbefales full reinstallasjon. 9385681[/snapback] Nei, tenkte jeg skulle slippe og formatere... Burde det ikke gå med andre drivere da?
FLarsen Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 En repair installasjon tar like lang tid som en vanlig installasjon, men du slipper å installere programmer og drivere. Andre drivere burde funke, men det kan bli problematisk å få de inn på maskinen hvis den ikke vil boote.
tunefish Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Er en VELDIG god regel å alltid reinstallere OS etter hovedkortbytte. med mindre det nye HK'et er identisk med det gamle.
RMBB Skrevet 31. august 2007 Forfatter Skrevet 31. august 2007 Ok, har kjøpt ny Hdd så da blir det formatering av den og de gamle blir backup;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå