Gå til innhold

Trenger råd til kjøp av ny pc


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny PC snart. Jeg har tengt å kjøpe en pc til rund tolv tusen kroner,som jeg skal bruke til litt spilling, men stort sett vanlig bruk. Jeg har lyst til å anskaffe meg en pc som er fremtidsrettet, altså som varer noen år før jeg må kjøpe en ny.

 

- Det jeg lurer på er om det er lurt å vente til eventuell ny teknologi kommer eller bare kjøpe nå?

- Har dere ellers noen tips til hva som jeg bør kjøpe?

- Og hvilke av disse prosessorene er best:

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Det jeg lurer på er om det er lurt å vente til eventuell ny teknologi kommer eller bare kjøpe nå?

Kommer alltid noe nytt kjøp nå du er ikke så alt for mye i siktet ...

 

- Har dere ellers noen tips til hva som jeg bør kjøpe?

-Gigabyte GA-P35-DS3R eller Gigabyte GA-P35-DQ6

-Til ram kjøper du Crucial BallistiX

-Samsung eller seagate til Harddisk ....

 

- Og hvilke av disse prosessorene er best:

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte

Lenke til kommentar
takk for raskt svar, er det noe vits å kjøpe 4 gb med minne eller holder det med 2 eller 3 gb?

9384078[/snapback]

 

Kommer an på hvor mye du kommer til å spille på maskina og hvilket OS du har.

Du må ha 64-Bit Vista for å kunne utnytte 4GB RAM. Med Windows XP er det ikke vits å gå for mer enn 2GB.

Lenke til kommentar

Når det gjelder fremtidsrettethet så er det en ting å ta med i beregningen:

AMD har lovt at fremtidige socket-AM3 prosessorer skal kunne brukes i eksisterende AM2 hovedkort. Det vil si at du om 3 år kan dytte inn en ny og bedre prosessor i eksisterende hovedkort.

 

Hvordan det er med levetiden til Socket 775 har jeg ikke klart å finne ut. Hvis noen har en link som bekrefter/avkrefter at den lever like lenge så syns jeg de skal legge den ut.

 

 

 

Om 2 eller 4 GB minne så ville jeg kjøpt 2 nå og så 2 til senere når og hvis behovet dukket opp. Minne faller fortsatt i pris, og det er lett å legge til senere.

Lenke til kommentar

Det holder lenge med 2Gb og om 3år så er ikke HK verdt å ta vare på uansett om du kna bruke en AM3 CPU i den ....

 

Uansett er Q6600 mye mer fremtidsrettet enn en X2 6000+ da en Q6600 kan klokkes en god del noe som fort kan bli vansklig for en X2 6000+ da den ligger på randen av maks klokk mulig og det er "bare" en dualcore ikke en quadcore ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...