Gå til innhold

Bioshock virus. IGJEN! AVG fant "Obfustat.JXR"

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå har jeg fått enda en gang beskjed om virus i bioshock. Men denne gangen er det fra Bioshock.exe og da ikke fra noe demo men fra selve original spillet som jeg har kjøpt.

Det er AVG som slår til igjen. "Viruset" som AVG sier heter Obfustat.JXR og skal visstnok ligge i selve exe filen. Dette er en ren og clean install som jeg har spillt igjennom og i løpet av mange dager uten noen problemer. Og nå flere dager senere så sier AVG at det er et virus i Bioshock.exe.

Jeg sjekket opp virusnavnet i AVG sin Encyclopedia og ingenting kom opp. Men kan et virus snike seg inn i en exe fil? Jeg har sett at det er noen andre der ute som også har fått beskjed om samme virus fra AVG i Bioshock.exe. Jeg har prøvd og trykke ignore men så går det bare noen minutter også er Threat Detected notifikasjonen oppe igjen.

EDIT: Jeg søkte også i Trend Micro's database og fant ingenting med det navnet der heller. Hva skal jeg gjøre? Hvis jeg velger Heal så må jeg antakelig re-installere spillet, men er det trygt og la det være?

Endret av RougeAlien
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ofte slike virus programmer oppdager ting som ikke egentlig er virus, ville tatt en annen virus scan av filen for å se om den reagerer.

Eventuelt Symantech online scan (tror det var det det het)

Skrevet (endret)

Takk for linken. Jeg har da også byttet til en annen Anti-Virus og den heter Avast!. Den ser ut til og være ganske grei og har ikke forstyrret spillene mine enda..

Er veldig skuffa over AVG da jeg lenge har vært glad i det programmet. Synd at det skulle vise seg at den ikke var til og stole på.

Endret av RougeAlien
Skrevet

samma problem her. jeg avinstallerte hele spillet og bort med savene. fokkings avg-dritt. nå får jeg ikke installert det igjen pga noe patch-feil :thumbdown:

Skrevet
samma problem her. jeg avinstallerte hele spillet og bort med savene. fokkings avg-dritt. nå får jeg ikke installert det igjen pga noe patch-feil  :thumbdown:

9387864[/snapback]

Du må avinstallere eller deaktivere AVG og da skal det gå fint og installere Bioshock på nytt. Jeg anbefaler deg og bare bytte til et annet anti-virus program.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...