Gå til innhold

Fujitsu eller Dell


Sicho

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Skal gå til innkjøp av en bærbar pc, er dritt lei av stasjonære pcer som faller så sinnsykt i verdi.. Pcen vil bli brukt som en stasjonær til hovedsakelig Film, Spill + div kontor apps..

 

Etter og ha lest gjennom en del tester så står jeg mellom 2 pcer..

 

Fujitsu D8820 til 20 Lapper hos Komplett.no

Dell Inspirion 8200

 

Sitter nå med knappen på Fujitsu ettersom en Dell Insperion blir sinnsykt dyr hvist jeg skal kjøre oppsettet like høyt som Fujitsu sin D8820.

 

Takker for Inspill

 

Link Fujitsu : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...43&GrpID=9&s=pl

 

Dell: http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...dhs&co=&b=39299

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme problem. Etter det jeg har forstått, så er fujitsumaskinen et bedre kjøp, men Dell maskinen har en del ting som er bedre enn FSC. Mobil prosessor, skjermen, hardisken(mindre men raskere)og raskere brenner. Jeg setter også pris på noen gode råd i denne saken

Lenke til kommentar

Dell er helst billigere synest jeg (så lenge du tar performance modellen). Du får ikke så stor harddisk som fujutsi, men raskere(fujutsi=4200 Dell= 5400), Dell har bedre skjerm (Uxga) , Fujutsi har bedre cpu (ikke mobile).

 

Dem er jo nesten like innvendig da, bortsett fra det jeg påpekte...

Jeg står ovenfor akkuratt det samme valget som deg, er ikkke lett å velge :)

Lenke til kommentar

Per i dag, hvis jeg skulle kjøpt bærbar, ville jeg gått for denne FSC'en på Elkjøp. 20 store for en slik maskin er etter min mening et røverkjøp 8) .

 

Nå er jeg jo riktig nok litt slitt mellom valget av ny bærbar eller oppgradert stasjonær, så jeg skal ikke si for mye om hva som er *best* av Dell og Fujitsu, men en ting er ihvertfall sikkert: Dell får sinnsykt mange klager fra misfornøyde privat-kunder. Dette er et faktum, på tross av at mange andre har positive opplevelser med Dell... Nå ønsker ikke jeg med dette å starte en ny flame-kampanje mot Dell, jeg konstanterer kun at Dell får mange klager. Hvet ikke hvordan FSC har det på dette området, men den bærbare maskinen deres ser ihvertfall ut som en sinnsykt bra maskin. Hvis du i tillegg kjenner noen som jobber på Elkjøp, kan du jo prøve å få den enda billigere :-)

 

PS: Hvis du nå skulle kjøpe maskinen på Elkjøp setter jeg pris på om du kunne sendt meg noen tekniske detaljer; 512Mb RAM.. en brikke? Ting som det... Uansett;

 

Lykke Til! :woot:

Lenke til kommentar

JEg synes helt klart at FSCen er et bedre kjøp akkurat nå, særlig hvis man skal ha seg en destoperstatter og ikke bryr seg så mye om at det ikke er mobile cpu. Den har jo 2,8 ghz!!

 

Dessuten har FSC 3 års garanti i prisen etter hva jeg vet... + USB 2.0 osv.

 

(Minner om at Komplett selger omtrent samme maskin som Elkjøp til omtrent samme pris)

Lenke til kommentar

Enig med Jan, i tillegg får du en god del programvare med som er kjekt å ha!! Nå er jeg muligens innhabil i saken, ettersom jeg selv har denne maskinen på fanget mitt nå, har selvsagt 512 mb ram, elkjøp maskinen har "bare" 256!

Dessuten Caveman, har du røyka sokkan dine? Hva er så bra med en søkke treg mobile cpu? , kjøper man en slik maskin er det for å spille, ikke for å sitte å dille på en syltrang SAS maskin for å sende e-post eller knote med et office dokument!!

 

HanSolo :woot:

Lenke til kommentar

Eg har ein Dell Inspiron 8100 Med Pentium III 1,2 Ghz, 1600x1200 "15" skjerm, GeForce 2 Go med 32 MB RAM, 48 GB Hardisk, 512 MB RAM, Combo DVD/CD-R, Eit ekstra batteri, dokkingstasjon +++ Betalte 32000 kr for den. (Kjøpt mens eg var i Kosovo.... Eksport...)

 

Eg har måtte bytte ein del på den i løpet av dette året på grunn av transport skade under frakt, men DELL har ein utrolig god og flott kundeservice. Det er ein lekker maskin å spille spill på, jobbe med 3D grafikk og programering.

 

 

Vil anbefale Dell på det sterkeste. Fleire av dei som eg var med i Kosovo gjekk for andre merker enn Dell som Fj. og dei har hatt mye problemer med den og servic. :D

Lenke til kommentar

Tror jeg har bestemt meg, går får fuitji sin maskin.. Ettersom Batteri kapasitet og Støy ikke gjør meg noe som helst.. Men dere som sier Dell sin bærbare er billigere? Jeg kommer opp i 26000+ når jeg velger omtrent samme specs som Fujitsu.. Og er ikke Mobile cpuer slowere en destoskop sine cpuer? En ting til, skiller skjermene til dell seg så sinnsykt fra Fujitsu sine? Dinside.no var meget fornøyd med skjermen til Fujitsu.. Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Mobile CPU er ikke svakere / tregere enn stasjonære cpu..

 

Det som skiller mobile og stasjonære CPU'er er at mobile CPU'er avgir mindre varme. DVS, vifta trenger ikke gå så ofte, enn da enn har stasjonær cpu i sin bærbar. Det sier seg selv, at jo varmere / oftere varm , desto mer må vifta gå, desto mer støy.. Mobile CPU er også dyrere.

Dell tilbyr Enchanched UXGA skjerm. DVS, mister ikke så mye av kvaliteten på bilde, når du ser ved andre kanter enn rett fram på skjermen. Hvet ikke hvilke skjerm Siemens har på den pcen, har ikke sjekka det.

Lenke til kommentar

Hadde helt klart godt for dell.

Kjenner en som har den FSC'en den lukter svidd og bråker som et helvete.

Forstår ikke folk som vil ha en CPU beregnet til stasjonære i en bærbar. Heller ikke forstår jeg at folk legger så utrolig mye vekt på 2.0 eller 2.4 ,2.5 GHZ CPU. Man merker kun minimale forskjeller. Det som er kritisk på en bærbar er RAM og hardisk. Hardiskene i bærbare er generelt trege. Man bør sørge for å ha en som leser og skriver raskt. Dette avhenger ikke alltid av rotasjons hastigheten. Har sett en hardisk med 4200 rpm som er like rask til å. skrive og lese som en på 5400 rpm.

 

Det er min erfaring og mening, så det så.

Lenke til kommentar
Hadde helt klart godt for dell.

Kjenner en som har den FSC'en den lukter svidd og bråker som et varmere strøk down under.

Forstår ikke folk som vil ha en CPU beregnet til stasjonære i en bærbar. Heller ikke forstår jeg at folk legger så utrolig mye vekt på 2.0 eller 2.4 ,2.5 GHZ CPU. Man merker kun minimale forskjeller. Det som er kritisk på en bærbar er RAM og hardisk. Hardiskene i bærbare er generelt trege. Man bør sørge for å ha en som leser og skriver raskt. Dette avhenger ikke alltid av rotasjons hastigheten. Har sett en hardisk med 4200 rpm som er like rask til å. skrive og lese som en på 5400 rpm.

 

Det er min erfaring og mening, så det så.

 

Enig! :woot:

Lenke til kommentar

Alt er ein smak sak! Du kan ikkje like alt her i verden. Eg kan foreksempel ikkje tenke meg noe Pentium prosessor i ein stasjonær pc. Det er kun AMD sine, osv. For meg var Dell det naturlige valget på bærbar siden eg allerede hadde sett og brukt Dell sine bærbare før. (Pappas reise pc.) Og siden eg hadde prøvd noen vanner av som hadde FJ. bærbare maskiner samt HP.

 

Det beste råde må bli at du bør gå for magefølelsen din. :wink:

Lenke til kommentar

Gikk litt imot klokka og bestilte meg en Fujitsu..

Dinside.no sin test gjordet egentli utslaget, dessuten var prisen

akkurat passelig for meg.. Takker for alle Tips, skal gi en tilbake

melding på pcen når den kommer.. Gleder meg som en unge.. :)

 

Chris

Lenke til kommentar

På www.elkjop.no ser det ut til at alle maskinene fra kr 12.995.- og oppover er fjernet!!

 

Har testet siden http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...roductpage_text med både Internet explorer og Opera (6.05).

 

Er dette feil på sidene eller har Elkjøp sluttet å føre dem?

Noen som vet?

Tror bare det er en feil. Dersom du klikker deg inn på den dyreste maskina, og ser på høyre side, kan du finne dyrere alternativer. Jeg lurer på om tilbudet til Elkjøp er bedre enn Komplett (pris/spec). Har også sett samme maskin hos PCutstyr.no til lavere pris

Lenke til kommentar

Selv er jeg litt skeptisk til å se på / kjøpe maskiner var elkjøp, expert og disse kjedene....

 

Disse maskinene hos dem pleier som regel å rette seg mot

bedrifts markedet.

 

Med tanke på at det følger med som regel

dårlig skjerm,

Desktop CPU,

dårlig grafikkort (shared minne ),

ingen eller dårlig support / teknisk support,

de som selger ved skrankene ved kjedene, hvet som regel ikke hva de

selger når det gjelder bærbare maskiner, tror jeg

 

Dette er min mening.

Om jeg tar feil, må jeg bare beklage.

Lenke til kommentar
Selv er jeg litt skeptisk til å se på / kjøpe maskiner var elkjøp, expert og disse kjedene....

 

Disse maskinene hos dem pleier som regel å rette seg mot  

bedrifts markedet.  

 

Med tanke på at det følger med som regel  

dårlig skjerm,  

Desktop CPU,  

dårlig grafikkort (shared minne ),

ingen eller dårlig support / teknisk support,

de som selger ved skrankene ved kjedene, hvet som regel ikke hva de

selger når det gjelder bærbare maskiner, tror jeg

 

Dette er min mening.  

Om jeg tar feil, må jeg bare beklage.

 

Det har du rett i!

 

Kjøper du noe hos Elkjøp, Eksperteller andre så vil du aldri få den hjelpen du trenger og som oftes må du krangle deg til gratis suport når det hender noe. EG går heller ikkje på noen av dei plassene når eg skal kjøpe meg bilsterio og tilbehør eller stueannlegg. Tv og spill til nøden. EG foretrekker firma som spesialiserer seg på eit fag felt slik som Dell! Ok så er det kanskje billigere på disse kjedene, men totalt sett får du meir att vist du går til Dell for eksempel!

 

Lenge leve hate mot udugelige kjeder som Elkjøp, ekspert med fleire! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...