Gå til innhold

Gjorde feil i Bios -svart skjerm


Anbefalte innlegg

Etter litt roting med bios for å prøve å fikse onboard-audio har jeg klart å sette video på bios til AGP når den egentlig er PCI, med andre ord, skjermen registrer ingenting når jeg skrur pcen på og alt er svart, hvordan får jeg fikset dette? Kan jeg resete bios på noen måte? Jeg vet at kortet har en onboard intel gfx greie, så burde ikke skjermen virke?

 

Trenger hjelp snarest (jeg har en innlevering til imorgen, og jeg skriver det her på en venns pc..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to måter å resette BIOS på.

1) Via strapping på hovedkortet. Fremgangsmåte er beskrevet i manualen til ditt hovedkort.

2) Ved å fjerne batteriet på hovedkortet. Påse at strømledningen også er tatt ut. Batteriet holder BIOS-settingen når strømmen ikke er tilkoblet.

Lenke til kommentar
Det er to måter å resette BIOS på.

1) Via strapping på hovedkortet. Fremgangsmåte er beskrevet i manualen til ditt hovedkort.

2) Ved å fjerne batteriet på hovedkortet. Påse at strømledningen også er tatt ut. Batteriet holder BIOS-settingen når strømmen ikke er tilkoblet.

9379742[/snapback]

 

Dritnice, funka fett !!

Lenke til kommentar
Det er to måter å resette BIOS på.

1) Via strapping på hovedkortet. Fremgangsmåte er beskrevet i manualen til ditt hovedkort.

2) Ved å fjerne batteriet på hovedkortet. Påse at strømledningen også er tatt ut. Batteriet holder BIOS-settingen når strømmen ikke er tilkoblet.

9379742[/snapback]

 

 

er det mulig å forklare dette litt nærmere?

kan mye gå galt ved utførelse av dette?

 

mvh Boneraw

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...