Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke. Hva kan ha skjedd?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg satte nettop inn ei Zalman viftestyring og ei ny dvd-brenner (fra IDE til S-ATA).

Før dette fungerte alt som det skulle, men når jeg fyrer opp maskinen nå, er det ikke mye som skjer. Alt starter som det skal; vifter, dvd-brenneren, prosessoren og skjermkortet (viftene går i allefall), men det skjer ikke noe på skjermen. Og ja, skjermkabelen er tilkoblet.

Harddisken er jeg ikke sikker på, men selv om den skulle ha røki (noe jeg har vanskeligheter for å tru), så ville man vel fortsatt fått opp POST.

Noen som veit hva som kan ha skjedd?

Oppsettet mitt er som følger:

Asus P5N32-E

Intel C2D E6850

OCZ PC2-6400 4GB (2x2)

Club3D Nvidia Geforce 8800GTX

Corsair HX620W

Samsung Spinpoint T166 500GB

Endret av Joyless
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde å resette bios ved å sette jumperen fra pin 1-2 til 2-3, og da startet den opp. Av en eller annen grunn satt jeg den tilbake etterpå, og nå er jeg der jeg starta. Jeg har prøvd litt frem og tilbake, men jeg får ikke starta den opp. Noen som veit hva jeg kan gjøre nå?

Skrevet (endret)
Jeg prøvde å resette bios ved å sette jumperen fra pin 1-2 til 2-3, og da startet den opp.

9382890[/snapback]

Bare for ordens skyld. Du vet at du skal koble fra strømmen før du flytter jumperen og sette jumperen tilbake før du kobler på strømmen igjen?

Hvis du ikke gjør det risikerer du å kverke hovedkortet.

Endret av Pengu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...