Gå til innhold

fuktighet og bærbare pc'er + angrerett

sickboi

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

er det normalt at viftene på bærbare pc'er går ekstra mye om man bor i en leilighet med litt fukt?

har prøvd å ta med pc i forskjellige rom, tom vært oppe i topp etasjen og i varme rom som ikke burde ha fukt etc..men vifta er like vill i alle rom.

var på elprice i går for å høre, og der sa de at viftene på bærbare pc'er kan bli ganske ivrige om det er fukt i leiligheten....

men skjønner ikke hvorfor temp på hd blir så fort varm også.

slo på pc nede på elprice i går, da var temp på cpu og hd normal. mens den fyker rett i taket her...

så..det jeg lurer på er om det er andre som sliter med det samme, eller hørt om noe liknende??

edit:

kjøpte denne pc i går, kan jeg levere den tilbake i butikken hvis jeg angrer?

Endret av sickboi
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan ikke skjønne at vifteaktiviteten skal variere noe med luftfuktigheten, man sitter man i et veldig varmt rom, skal det jo mindre til at maskina oppnår temperaturer. Hvor varm blir harddisken?

Det tar vanligvis litt tid før maskina får opp tempen, og derfor begynner ikke viftene med en gang. Det er en mulig forklaring på at viftene høres ille ut hjemme hos deg, og ikke der rett etter at du slo på maskina. Viftesus høres alltid verre ut i små, stille rom, og høres kanskje ikke slik ut i et stort butikklokale.

Hvilken maskin er det snakk om?

Angrerettsloven gjelder kun når varen er kjøpt borte fra selgers salgssted, telefonsalg, over internett, postordre, og derfor kan du ikke bruke denne hvis den er kjøpt i butikk.

Endret av zonko
Skrevet
Kan ikke skjønne at vifteaktiviteten skal variere noe med luftfuktigheten, man sitter man i et veldig varmt rom, skal det jo mindre til at maskina oppnår temperaturer. Hvor varm blir harddisken?

Det tar vanligvis litt tid før maskina får opp tempen, og derfor begynner ikke viftene med en gang. Det er en mulig forklaring på at viftene høres ille ut hjemme hos deg, og ikke der rett etter at du slo på maskina. Viftesus høres alltid verre ut i små, stille rom, og høres kanskje ikke slik ut i et stort butikklokale.

Hvilken maskin er det snakk om?

Angrerettsloven gjelder kun når varen er kjøpt borte fra selgers salgssted, telefonsalg, over internett, postordre, og derfor kan du ikke bruke denne hvis den er kjøpt i butikk.

9378148[/snapback]

snarere kaldt i det rommet jeg sitter i..

hd går raskt opp til 45 grader...og cpu 54 grader før vifta slår seg på og det er hvert 45 sekund....

viftelyden er ok nok..men ikke når den slår seg på hvert 45 sekund

var nede og fikk bytta pc i går...men denne er like ille som den forrige...

acer 5613...

Skrevet

Ikke noe rart med disktempen. CPUtempen er helt ok, så behovet for at den skal slå seg på og av i ett sett er ikke det største. Har du sjekket om det finnes biosoppdateringer?

Skrevet
Ikke noe rart med disktempen. CPUtempen er helt ok, så behovet for at den skal slå seg på og av i ett sett er ikke det største. Har du sjekket om det finnes biosoppdateringer?

9378353[/snapback]

mener jeg har det ja....

alle de nyeste oppdaterte driverne til alt

normalt at cpu går fra 45 grader til 54 i løpet av 45 sekunder når den står helt i ro asså??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...