Gå til innhold

Ubuntu - DWL-122 trådløs nett


Anbefalte innlegg

Hei!

Har suttet i 3timer nå å prøvd å få løst problemet mer har rett og slett for lite kunnskap om linux..

 

Noen som kan skrive/linke en detaljert/nøyaktig guide på hvordan jeg får D-Link DWL-122 til å funke under den nyeste Ubuntu versionen(7.04 eller noe)?

 

Vær så snill, hvis jeg ikke får dette til å funke må jeg gå tilbake til windows :O

Å det vil jeg helst ikke!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må jeg installere Ubuntu først for å connecte meg til Internett?

Andre gangen jeg prøvde å konfigurere Wireless så kunne jeg ikke klikke meg inn på nettverk lengre. Visse andre programmer ville heller ikke starte, og ikke fikk jeg restartet maskinen fra Ubuntu menyen heller.

Første gangen jeg prøvde stod det bare 3 WEP greier, mens på WinXP står det WPA 2-PSK. Da kan jeg ikke bruke Ubuntu og Internett?

Lenke til kommentar

Jeg har en D-Link DWL-G122. Vet ikke om det er det samme men det er en USB penn. D-Link har ikke gitt ut noen linuxdrivere til denne pennen, men de som lager brikkesettet har.

 

http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Linux.html

 

RT2500USB(RT2571/RT2572) (source Code)

RT2501USB(RT73:RT2571W/RT2573/RT2671)

 

Dessverre har jeg null erfaring med linux og har nettopp installert systemet (ubuntu). Har ikke kommet lengre enn til at jeg har lastet ned de to driverne over som jeg tror er kompatible med min penn og som skal installeres i morgen. Fikk opplyst dette et annet sted på nettet hvor det var en med en lignende penn som hadde samme problem, orker ikke lete opp kilden. Hvordan driverne installeres skal følge med de .tar pakkene.

Lenke til kommentar

4.3. Feisty 7.04

 

You will need to blacklist the SerialMonkey driver, add ndiswrapper to /etc/modules, and get the correct ndiswrapper setup, then make sure wpa_supplicant is installed. Then add this to you /etc/interfaces

 

""iface ra0 inet dhcp

 

wpa-driver wext

 

wpa-ssid your-ssid

 

wpa-ap-scan 1

 

wpa-proto RSN WPA

 

wpa-pairwise CCMP TKIP

 

wpa-group CCMP TKIP

 

wpa-key-mgmt WPA-PSK

 

wpa-psk your-wpa-psk""

 

Then disable the wireless card in NetworkManager and do a sudo ifup ra0.

 

 

 

 

wtf?

 

ingen som kan skrive guide på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...