Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Takk for kreativt svar... men du burde iallefall ha lagt til api som søkeord

 

Google var førstevalget da, så nå spør jeg her. Google søk gir flest resultater på programmer som gir deg en slags print-til-pdfdokument, som er det motsatte av det jeg vil.

 

Utover det er det tusenvis av eksempler på hvordan man skal lage en prosess som kaller acrobat sin print fuksjon, åpner programmet og skriver ut, og stenger programmet etter en gitt tid. Men dette går utenfor problemstillingen...

 

Resten som kansje kan ha litt av samme funksjon som jeg er ute etter, koster fra 1200usd og oppover...

Lenke til kommentar

Jeg ville tro det enkleste hadde vært å benytte adobes, eller andre programmers print-funksjon, med mindre du vil lage din helt egne pdf-reader og gjøre om dette til et Graphics-objekt...

 

xtc: Skal du referere til google, så bør du vite at søket ditt inneholder relevante treff, ellers blir det bare latterlig.

Endret av Manfred
Lenke til kommentar
Jeg ville tro det enkleste hadde vært å benytte adobes, eller andre programmers print-funksjon, med mindre du vil lage din helt egne pdf-reader og gjøre om dette til et Graphics-objekt...

 

xtc: Skal du referere til google, så bør du vite at søket ditt inneholder relevante treff, ellers blir det bare latterlig.

9376063[/snapback]

 

Ja, hadde bare denne enkle måten resultert i det jeg ville så :)

Lenke til kommentar

Vel, enten du liker det eller ikke så må du ha en eller annen form for 3rd party installert. PDF filer er Adobe og ikke Microsoft. Derfor er eneste muligheten til å produsere en slik fil å enten ha et PDF bibliotek installert ellers må du studere PDF strukturen (er jo bare en binær fil) og skrive den selv med ReadString, ReadByte, ReadInt, etc. etc. Burde ikek være vanskelig, men som sagt så ligger det nok en del grubling foran før du kan klarer tolke noe som helst. Jeg tror dette blir mye arbe til ingen nytte, spesiellt siden Adobe Reader er 100% gratis.

 

Ole

Lenke til kommentar
Vel, enten du liker det eller ikke så må du ha en eller annen form for 3rd party installert.  PDF filer er Adobe og ikke Microsoft.  Derfor er eneste muligheten til å produsere en slik fil å enten ha et PDF bibliotek installert ellers må du studere PDF strukturen (er jo bare en binær fil) og skrive den selv med ReadString, ReadByte, ReadInt, etc. etc.  Burde ikek være vanskelig, men som sagt så ligger det nok en del grubling foran før du kan klarer tolke noe som helst.  Jeg tror dette blir mye arbe til ingen nytte, spesiellt siden Adobe Reader er 100% gratis. 

 

Ole

9383977[/snapback]

 

Produsering av pdf filer er en grei sak, men det var printing av eksisterende filer som var problemet. Å bruke 3rd party er heller ikke noe problem, så lenge det ikke koster skjorta og kan printe uten å åpne noen applikasjoner.

 

 

Men sjefen fant ut at det var verdt å bruke 1600$ på et 3rd party bibliotek, fremfor å la meg gruble noe mer over saken :p

Lenke til kommentar
Produsering av pdf filer er en grei sak, men det var printing av eksisterende filer som var problemet. Å bruke 3rd party er heller ikke noe problem, så lenge det ikke koster skjorta og kan printe uten å åpne noen applikasjoner.

 

 

Men sjefen fant ut at det var verdt å bruke 1600$ på et 3rd party bibliotek, fremfor å la meg gruble noe mer over saken :p

9415601[/snapback]

 

Kommer kanskje litt sent, men jeg tror kanskje Ghostscript kan brukes. Her er dokumentasjon på APIet. gs er under visse forutsetninger gratis å bruke og å distribuere deler av koden.

Lenke til kommentar

Kommer kanskje litt sent, men jeg tror kanskje Ghostscript kan brukes. Her er dokumentasjon på APIet. gs er under visse forutsetninger gratis å bruke og å distribuere deler av koden.

9416446[/snapback]

 

Ghostscript fungerer glimrende til formålet... Men skal du ha lisens til et program du skal selge, så koster dette sånn ca 20k USD. :ph34r:

 

Klart man kan lage et opensource program som benytter gs, og så bruke dette igjen, men det er en gråsone, og jeg er sterk motstander av slike løsninger.

 

Og til dere andre som er i den eldre generasjonen... og nesten gamle:

Hva er OLE ?

Lenke til kommentar

Object Linking and Embedding

 

Det var særdeles hett i '94 husker jeg hehe

 

Det blir brukt av Word, Wordpad, Open Office etc. til å lime in eksterne komponenter i et dokument.

 

Det du må gjøre, er å lage en kontroll, som deretter importerer en ActiveX dll, dette må du importere med tlbimp.exe hvis jeg ikke tar feil (denne lager en wrapper for ActiveX dll-en) da får du en Control klasse som du kan bruke.

Lenke til kommentar
Object Linking and Embedding

 

Det var særdeles hett i '94 husker jeg hehe

 

Det blir brukt av Word, Wordpad, Open Office etc. til å lime in eksterne komponenter i et dokument.

 

Det du må gjøre, er å lage en kontroll, som deretter importerer en ActiveX dll, dette må du importere med tlbimp.exe hvis jeg ikke tar feil (denne lager en wrapper for ActiveX dll-en) da får du en Control klasse som du kan bruke.

9425846[/snapback]

 

Ahh.... en sånnen OLE, da er jeg med på tegniga :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...