Gå til innhold

Nettverksprinter faller ut


Anbefalte innlegg

Hei, prøver meg her. Jeg har en Lexmark nettverksskriver (E120) som er koblet opp mot ICE sin bredbåndsruter. Titt og ofte så skifter printeren nettverksadresse, slik at jeg gang på gang må inn og sette riktig adresse til skriveren. Jeg har en bærbar maskin som er koblet opp mot det trådløse nettverket, samt en stasjonær maskin koblet opp mot samme nettverk (Ice ruteren) Lexmarken er ikke trådløs, men er koblet til ruteren med kabel. Er det noen som vet hvorfor den skifter adresse, og eventuelt hvordan kan jeg sette en fast adresse slik at den holder seg der? Jeg tror det skjer i forbindelse med at jeg har restartet modem/ruter og også muligens etter at min bærbare har vært slått av over en tid. Jeg trodde en fastsatt IP adresse sto fast og ikke skiftet jeg, men mulig jeg tar feil? Håper dere kan gi meg svar på dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ikke ut som den er satt til ordentlig statisk egentlig, og at dhcp-tabellen nullstilles når du restarter modemet. Evnt, at det blir en ip-konflikt.

Hvor går du inn når du setter den til statisk ip. f.eks på skjermen til printeren? på web-interfacet dens? eller i modemets innstillinger?

9375496[/snapback]

På web interfacet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...